کلاهبردار اینترنتی با ترفند ثبت‌نام یارانه شناسایی شد

فرمانده انتظامی کاشمر از شناسایی متهم به کلاهبرداری با ترفند ثبت نام یارانه در خارج از استان خبر داد و گفت: با پی گیری های به موقع پلیس فتا و مقام قضایی، ۳۲۰ میلیون ریال مبلغ سرقت شده به حساب شاکی عودت داده شد.

به گزارش پایگاه خبری بازتاب خراسان ، سرهنگ حسین احمدی اظهار کرد: در پی شکایت یکی از شهروندان مبنی بر برداشت مبلغ ۳۲۰ میلیون ریال از حساب بانکی‌اش به صورت اینترنتی و غیرمجاز، پی گیری موضوع در دستور کار ماموران پلیس فتا قرار گرفت.

فرمانده انتظامی کاشمر ابراز کرد: مالباخته در اظهارات خود عنوان داشت؛ شخصی پیامکی مبنی بر ثبت نام یارانه برایم ارسال که جهت دریافت نرم افزار مبلغ ۲ هزار تومان پرداخت کنید که متاسفانه وارد لینک ارسالی شدم و در کسری از ثانیه مبلغ ۳۲۰ میلیون ریال بدون اطلاعم از حساب بانکی ام برداشت شد.

وی یادآور شد: ماموران پلیس فتا با یک سری اقدامات فنی موفق شدند حسابی را که متهم به کلاهبرداری مبلغ مذکور را به آن واریز کرده بود شناسایی و با دستور مقام قضایی این حساب را مسدود و مبلغ سرقت شده را به حساب شاکی مسترد کنند.

احمدی با اشاره به شناسایی متهم در استانی دیگر و ارسال پرونده قضایی بصورت نیابتی به استان مقصد به منظور دستگیری وی، از شهروندان خواست؛ بدون اطلاع و دانش کافی از خرید و فروش اینترنتی پرهیز و از ورود به درگاه ها و نرم افزارهای جعلی خودداری کنند.