حماسه‌ای دیگر از دختران مشهدی باحضور درجشن پیامبر مهربانی‌ها

همزمان با هفته وحدت، ولادت رسول اکرم و ولادت امام جعفر صادق(ع) دختران و زنان مشهدی با حضور پرشور در « جشن پیامبر مهربانی‌ها» در عرصه میدان شهدا حماسه‌ای دیگر آفریدند.

به گزارش پایگاه خبری بازتاب خراسان ،بیش از پنج هزار نفر از دختران و بانوان مشهدی و خانواده های شهدا، امروز با حضور در این جشن ارادت خود را به پیامبر مهربانی‌ها ابراز کردند.

بیش از نیمی از دختران شرکت کننده در این جشن بزرگ دهه هشتادی بودند.

 مسوول بسیج جامعه زنان خراسان رضوی عصر شنبه در حاشیه « جشن پیامبر مهربانی‌ها» گفت: این جشن جزو ویژه برنامه‌های میلاد با سعادت نبی اکرم(ص) هست که با حضور پرشور و حماسی بانوان مشهدی برگزار شده است و هدف از برگزاری آن علاوه بر ایجادنشاط اجتماعی، نشان دادن پای کاربودن دختران و بانوان مشهدی در تمامی عرصه های نظام است.

رویا حیدرزاده افزود: امروز دختران و بانوان مشهدی با حضور در این جشن بزرگ نشان دادند که به عنوان یک بانوی مسلمان ایرانی، پایبند و مقید به ارزش‌های دینی خود هستند و در این جشن بزرگ با پیامبر اکرم(ص) عهد و پیمان بستند چرا که قرار است با رسالتی که بر دوش همه بانوان مسلمان ایرانی است بحث جهانی سازی فرهنگ فاطمی را انجام شود.

وی ادامه داد: بنابراین با توجه به این که شهر مقدس مشهد به عنوان پایتخت معنوی جهان اسلام است، قرار است همانند گذشته که بانوان این شهر مقدس، پیشرو و پیشران بودند در این عرصه‌ها نیز پیش قدم باشند لذا با توجه به این هدف مهم، این جشن برزگ برنامه‌ریزی شد و همه تشکل‌های مردمی و متولیان امر پای کار آمدند و با اتحاد و همدلی و در کنار هم قرار گرفتن این حماسه بزرگ را رقم زدند.

رییس کمیسیون بانوان و خانواده و عضو هیات رییسه شورای شهر مشهد نیز در حاشیه این مراسم به خبرنگار ایرنا گفت: جشن میلاد پیامبر مهربانی ها یادآور اهمیت دین اسلام به دختران و زنان است چرا که رسول اکرم به دختران و زنان اهمیت و ارزش ویژه‌ای قایل بوده است.

فاطمه سلیمی افزود: مدیریت شهری باید بتواند این نشاط و خواسته‌های دختران را در فضای جامعه با ایجاد زیرساخت‌های فرهنگی، اجتماعی، ورزشی و علمی پاسخگو باشد.

دختران، بانوان و جمع کثیری از خانواده شهدای مشهدی با در دست داشتن پرچم ایران، و پلاکارت هایی با سر دادن شعار اغتشاشات اخیر را محکوم کردند.

قرائت قرآن کریم، اجرای سرود ملی، قرائت صلوات خاصه امام رضا (ع) اجرای موزیک با موضوع « ایران» و «سردارشهید حاج قاسم سلیمانیتوسط خواننده مردمی، اجرای سرود سلام فرمانده، طبل کوبی و سردادن شعار « ایران»، مولودی خوانی توسط حاج احمد واعظی مداح و سخنران اهل بیت(ع)، اجرای سرود گروه هنری رمیصا با موضوع دختران آفتاب، توزیع شیرینی و شربت از جمله برنامه های این جشن بزرگ بود.

ایام حدفاصل ۱۲ ربیع الاول، سالروز ولادت حضرت محمد (ص) به روایت اهل سنت تا ۱۷ ربیع الاول، زادروز پیامبر مکرم اسلام (ص) به روایت شیعه، با ابتکار حضرت امام خمینی (ره)، بنیانگذار جمهوری اسلامی ایران با عنوان هفته وحدت نام‌گذاری شده است.