نیروگاه برق شیروان باید به خط لوله انتقال سوخت متصل شود

نماینده مردم پنج شهرستان خراسان شمالی گفت: در فصل پاییز و زمستان بیشترین تامین سوخت برای نیروگاه سیکل ترکیبی شیروان انجام می شود و سوخت رسانی به صنایع استان با مشکل مواجه می شود به همین دلیل این نیروگاه باید به خط لوله انتقال سوخت متصل شود.

به گزارش پایگاه خبری بازتاب خراسان ،محمد وحیدی، نماینده مردم پنج شهرستان بجنورد، مانه و سملقان، راز و جرگلان، گرمه و جاجرم در بجنورد اظهار کرد: تولید برق در نیروگاه شیروان برای خراسان شمالی یک فرصت است که میزان بهره مندی استان از این سرمایه در واقع نیازمند تعاملات بین دستگاهی است.

وی گفت: سوخت موردنیاز برای نیروگاه برق شیروان به صورت ترکیبی از گاز طبیعی و سوخت های جایگزین همچون گازوئیل است، همچنین سیکل های ترکیبی از محل گرمایش حاصل شده برای تولید از توربین های برق بهره مند می شوند.

نماینده مردم پنج شهرستان خراسان شمالی افزود: در فصل زمستان با افزایش میزان مصرف و کمبود گاز، نیروگاه برای تولید برق به ظرفیت سوخت جایگزین نیاز دارد.

وی بیان داشت: در استان خراسان شمالی به دلیل عدم اتصال به خط انتقال سوخت، در فصل های سرد سال بیشترین تامین سوخت برای نیروگاه سیکل ترکیبی شیروان انجام می شود و عملا سوخت رسانی به برخی از صنایع استان با مشکل مواجه می شود.

نماینده مردم پنج شهرستان خراسان شمالی گفت: بیش از دو سوم برق تولیدی در نیروگاه شیروان برای خارج استان است اما مصرف بالای سوخت این نیروگاه در ایام زمستان واحدهای صنعتی استان را دچار مشکل می کند.

وحیدی افزود: اگر این نیروگاه در خراسان شمالی به خط لوله انتقال سوخت وصل شود، شبکه حمل و نقل برای تامین سوخت استان، آزاد می شود.

این مقام مسئول یادآور شد: به همین دلیل پیشنهاد اولویت دار ما خط انتقال سوخت به خراسان شمالی است که به دنبال انعقاد تفاهم نامه مشترکی که وزیر نیرو با وزیر نفت دارند و پیگیری های صورت گرفته این امر به عنوان یک اولویت پذیرفته شده اما تاکنون در مرحله جانمایی مسیر خط انتقال سوخت قرار دارد و به مرحله اجرا نرسیده است.