افتتاح  مجموعه  گردشگری کویری نجومی در نمکزار سه قلعه

 مجموعه گردشگری کویری نجومی با حضور استاندار خراسان جنوبی در کویر سه قلعه شهرستان سرایان افتتاح و عملیات اجرایی ۲ طرح گردشگری در این منطقه آغاز شد.

به گزارش پایگاه خبری بازتاب خراسان ،اقامتگاه بوم‌گردی جَمکَرد در سه قلعه از طرح‌های هفته گردشگری است که روز پنجشنبه با حضور استاندار خراسان جنوبی در شهرستان سرایان به بهره‌برداری رسید.

این اقامتگاه بوم‌گردی که در راستای تامین زیرساخت‌های گردشگری کویر ساخته شد، ۱۰۰ نفر ظرفیت اقامتی دارد و با بهره‌برداری از آن، ۹ نفر به‌طور مستقیم مشغول به‌ کار شده‌اند.

سرمایه‌گذار بخش خصوصی برای احداث این مجموعه گردشگری که ۶۸۰ متر مربع زیربنا دارد، ۵۰ میلیارد ریال هزینه کرده و فضاهای تعبیه شده در آن، زمینه پذیرایی از ۳۵۰ نفر را فراهم آورده است.

نماینده مردم فردوس، طبس، بشرویه و سرایان در مجلس شورای اسلامی، جمعی از مدیران استانی، امام جمعه، فرماندار و شماری از مسئولان شهرستان سرایان نیز در مراسم افتتاح این طرح گردشگری حضور داشتند.

همچنین با حضور استاندار خراسان جنوبی عملیات اجرایی بزرگترین مجموعه گردشگری کویری استان در منطقه راویج سه قلعه آغاز شد.

این مجموعه اقامتی، پذیرایی و تفریحی با زیربنای هزار و ۹۰۰ متر مربع و اعتبار اولیه ۱۲ میلیارد تومان احداث می‌شود و قرار است طی ۱۸ ماه آینده به بهره‌برداری برسد.

مجتمع گردشگری جدید در سه قلعه دارای ظرفیت اقامت ۱۲۰ نفر و پذیرایی ۲۵۰ نفر است و با آغاز به کار این مجموعه زمینه اشتغال مستقیم ۱۳ نفر فراهم می‌شود.

مراسم کلنگ‌زنی یک مجموعه گردشگری نیز با حضور استاندار خراسان جنوبی، نماینده مردم فردوس، طبس، بشرویه و سرایان در مجلس شورای اسلامی و جمعی از مسوولان در شهرستان سرایان برگزار شد.

این مجموعه در محور سرایان - آیسک با سرمایه‌گذاری ۱۲۰ میلیارد ریالی بخش خصوصی احداث خواهد شد و برای ۱۲ نفر اشتغالزایی دارد.

این پروژه با زیربنای ۹۰۰ متر مربع، زمینه اقامت همزمان ۸۰ نفر و پذیرایی از ۱۵۰ نفر را فراهم می‌کند.

استاندار خراسان جنوبی در ادامه سفر یک روزه به شهرستان سرایان از مجتمع خدماتی رفاهی بین راهی همچنین باغات انار مجموعه گردشگری بابا پیر زمزم بازدید کرد.

این مجتمع بین راهی با زیربنای هزار و ۱۰۰ متر مربع، زمینه اقامت ۱۵ نفر و پذیرایی از ۳۵۰ نفر را فراهم آورده و سرمایه‌گذار بخش خصوصی برای احداث آن ۶۰ میلیارد ریال هزینه کرده است.

سرایان در ۱۶۰ کیلومتری بیرجند دارای منطقه وسیع کویری است که سالانه گردشگران داخلی و خارجی از این منطقه و آسمان پرستاره آن دیدن می‌کنند