وقوع ۳۵۵ فقره سرقت طی یکسال گذشته در فردوس

‌فرمانده انتظامی فردوس در نشست خبری بمناسبت هفته نیروی انتظامی اظهار داشت: در سطح استان خراسان جنوبی، امنیت بسیار مطلوب و پایداری برقرار است و این بدلیل ارتباط مطلوب بین مردم و پلیس است.

  اعظم جمالی :

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری بازتاب خراسان ،سرهنگ علیرضا فولادی گفت: دشمن با فتنه انگیزی قصد ایجاد فاصله و‌ تفرقه بین مردم و‌ پلیس را دارد و‌ در اتفاقات اخیر شاهد اهانت اغتشاشگران به پلیس بودیم و در ۶ ماه گذشته نیز ۴۲ نفر از همکاران پلیس ما در سطح کشور به شهادت رسیدند.
وی تصریح کرد: در یکسال گذشته ۳۵۵ فقره  سرقت در شهرستان فردوس رخ داد که نسبت به مدت مشابه سال گذشته سه درصد کاهش داشته که این سارقان اکثرا غیربومی بوده و سرقت از منازل، بیشتر ساعات اولیه شب رخ داده است.
فرمانده انتظامی شهرستان فردوس، مواد مخدر را یکی دیگر از آسیب های اجتماعی عنوان کرد و افزود: در یکسال گذشته ۹۰۰ کیلوگرم انواع مواد مخدر در سطح شهرستان کشف و ضبط شده که ۴۱ درصد کاهش کشف مواد مخدر، انهدام ‌چهار باند توزیع مواد مخدر و‌  پلمپ هفت پاتوق مواد مخدر را از جمله اقدامات انجام شده در این خصوص دانست.
فولادی تصریح کرد: در یکسال گذشته ۹۹ هزار و‌ ۴۶۰ لیتر انواع فرآورده های سوختی و دو هزار و ۶۸۰ کیلوگرم آرد کشف شده که
ارزش ریالی کالاهای کشف شده ۲۲ میلیاردتومان است و شهرستان فردوس در حوزه کشف کالای قاچاق جزو شهرهای برتر است.
وی، برخورد با موتورسیکلت های مزاحم را یکی دیگر از اقدامات پلیس عنوان‌ کرد‌ و گفت: در یکسال گذشته تعداد ۱۸۲ موتورسیکلت و ۴۸ خودرو توقیف شده است.
سرهنگ ‌فولادی با اشاره به آمار تصادفات در یکسال گذشته، یادآور شد: در این ‌مدت تعداد ۵۸۸ فقره تصادف خسارتی داشته ایم و‌ سه فقره تصادف با سه نفر متوفی و ۱۶۱ فقره تصادف جرحی با ۲۰۶ مجروح رخ داده است.  
فرمانده انتظامی فردوس گفت: در یکسال گذشته تعداد ۲۰ نفر متوفی تصادفات برون شهری داشته ایم و در این مدت همچنین تعداد ۱۵ هزار و ‌۹۶۰ برگ‌ جریمه و هزار و ۴۴۸ فقره گواهینامه و نیز سه هزار و ‌۷۲۱ فقره گذرنامه صادر شده است.
 فولادی افزود: در یکسال گذشته مردم فردوس ۶ هزار و‌ ۳۰۸ بار با پلیس ۱۱۰ تماس گرفته اند.