قدمت ۵۰۰ ساله اولین وقف نامه فردوس

رئیس اوقاف و امور خیریه فردوس: از موقوفات این شهر فردوس مربوط به ۲۳۵ سال قبل که واقف با فکر باز و آینده نگری که داشته ۲۳ نیت را در وقف نامه خود ذکر کرده و درآمد بالایی نیز دارد.

اعظم جمالی : به گزارش خبرنگار پایگاه خبری بازتاب خراسان ،رئیس اوقاف و امور خیریه فردوس در همایش یاوران وقف این شهرستان اظهار داشت: اولین وقف نامه در شهرستان فردوس مربوط به بیش از ۵۰۰ سال پیش است که نشان از اهمیت و جایگاه این سنت حسنه در گذشته های دور بوده است.
محمدرضا حاجتی گفت: این وقف نامه مربوط به میرزا حبیب اله تونی و با نیت تامین هزینه های تحصیل طلاب علوم دینی در مدرسه حبیبیه این شهر است.
حاجتی از ثبت ۹ مورد وقف جدید در یکسال گذشته در فردوس خبر داد و افزود: شهرستان فردوس دارای ۶۹۰ موقوفه و سه هزار و ۸۵۰ رقبه می باشد.
وی خرید ۹ دستگاه آب سردکن از محل نیات وافقین، اجرای طرح های آرامش بهاری، بصیرت عاشورایی و ضیافت قرآنی، برگزاری مسابقات قرآنی، مجالس سوگواری و جشن موالید ائمه معصومین در راستای اجرای نیات واقفین را از مهمترین فعالیت های این اداره در یکسال گذشته نام برد.
رئیس اداره اوقاف و امور خیریه فردوس تاکید کرد: برخی از موقوفات که ضروری باشد را به امین وقف واگذار می کنیم و در مواردی اینگونه موقوفات احیاء شده و به درآمد  بالایی نیز رسیده است.
امام جمعه فردوس نیز در این مراسم گفت: ۶ چیز است که بعد از مرگ انسان از آن منتفع می شود که یکی از مهمترین این موارد وقف است.
حجت الاسلام محمد شاکری تصریح کرد: با وقف محدودیت زمانی و مکانی از اموال انسان از بین می رود و واقف با عملکرد خویش عمری جاوید از خدا می گیرد.
وی تاکید کرد: آنچه انسان در راه خدا وقف و ایثار می کند در حقیقت سرمایه اصلی اوست که ماندگار می ماند.
در این مراسم ازتعدادی از واقفین، کارشناسان وقف و خبرنگاران شهرستان به عنوان یاوران وقف تجلیل شد.