ضرورت راه‌اندازی پایگاه آتش‌نشانی روستایی در خراسان‌جنوبی

معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار خراسان جنوبی گفت: با توجه به اهمیت موضوع و بعد مسافت بین مناطق ناشی از پهناوری استان، لازم است در برخی روستاها نیز پایگاه‌های آتش‌نشانی فعال شود.

علیرضا عباس‌زاده امروز در نشست هم‌اندیشی آتش‌نشانان حوزه روستایی افزود: در راستای توزیع عادلانه خدمات باید در هر شهرستان حداقل یک پایگاه آتش‌نشانی روستایی فعال داشته باشیم.

وی با اشاره به فعال بودن پایگاه‌های آتش‌نشانی در برخی روستاها اظهار داشت: ایستگاه‌های آتش‌نشانی فعال روستایی ملزومات مهم و ضروری که با تامین آنها ارائه خدمات تقویت می‌شود را احصا کرده و موارد را به دفتر امور روستایی استانداری ارائه کنند.

معاون استاندار خراسان جنوبی گفت: با تامین تجهیزات مورد نیاز و تقویت آتش‌نشانی‌های روستایی، این پایگاه‌ها می‌توانند تا رسیدن نیروهای اورژانس و هلال احمر، خدمات مورد نیاز را در حوادث و سوانح ارائه کنند.

وی با تاکید بر ضرورت گذراندن دوره‌های آموزشی توسط آتش‌نشانان افزود: با گذراندن دوره‌های آموزشی لازم، اطلاعات آتش‌نشانان به‌روز شده و مجهزتر می‌شوند.

عباس‌زاده گفت: با توجه به اینکه آتش‌نشانان در انجام مامویت‌ها از جان خود مایه می‌گذارند باید به مطالبات آنان توجه ویژه شود.

وی در ادامه با گرامیداشت روز سرباز گفت: ما در بخش اداری به‌ویژه دفتر امور روستایی و شوراهای استانداری از خدمات سربازان امریه بهره می‌بریم که با تعهد در حال خدمت هستن

در پایان این نشست به مناسبت روز آتش‌نشانی و ایمنی همچنین روز سرباز از ۱۵ آتش‌نشان روستایی و نیز نیروهای امریه شاغل در معاونت هماهنگی امور عمرانی استانداری تقدیر شد.