جوادی، اولین بانو، در رأس مدیریت آموزش و پرورش در شهرستان نهبندان

معاون آموزش متوسطه آموزش و پرورش خراسان جنوبی گفت: برای اولین بار در استان، یک بانو، در رأس مدیریت آموزش و پرورش نهبندان قرار گرفت.

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری بازتاب خراسان ،سرپرست جدید آموزش و پرورش نهبندان نیز در این جلسه با بیان این که یکی از برنامه های مدیریتی من در این اداره استفاده از ظرفیت تمام مسئولان شهرستان و ارتقای وضعیت آموزشی شهرستان است، گفت : در نهبندان استعدادهای زیادی وجود دارد اما به دلیل این که شیوه آموزش درست نبوده و درس خواندن را به درستی فرا نگرفته اند در امتحانات نهایی رتبه خوبی را تا کنون کسب نکرده اند و این جای تاسف دارد.
طبیه جوادی افزود : ارتقای وضع رفاهی و معیشتی کارکنان و کارشناسان این اداره و تشکیل شورای پیشکسوتان در کنار شورای آموزش و پرورش از دیگر برنامه های دوره مدیریتی ام خواهد بود.
فرماندار نهبندان با بیان این مطلب ، اگر تغییراتی در یک دستگاه انجام می شود افزود :انتظار می رود که در پی آن تغییر در اولویت ها را شاهد باشیم و دستگاه های خاص فرهنگ ساز و انسان ساز مثل آموزش و پرورش در اولویت قرار گیرند.
ایروانی گفت : اگر تاکنون نقدی بر سیستم و مدیریت آموزش و پرورش داشته ایم از روی دلسوزی بوده است.
وی با بیان این که باید مدیریت نگاه اجتماعی را در اولویت قرار داد گفت : اقدامات در تولید محتوای آموزشی و تصمیم گیری های آموزش و پرورش باید مبتنی بر سند تحول باشد و آموزش و پرورش نیز برای خود سند تحولی دارد که اگر در آن نقصی هم وجود داشته باشد باید از مسیر قانونی پیگیری و رفع شود.
فرماندار نهبندان با تاکید بر این که باید در پایان هر سال مدیران آموزش و پرورش گزارشی ارائه دهند که چقدر مولفه های سند آموزش و پرورش در شهرستان عملی شده است ، گفت : اتاق فکری در آموزش و پرورش شهرستان متشکل از هیئت اندیشه ورز و با حضور مدیران قبلی این اداره تشکیل شود تا با تولید فکر هماهنگی و یک پارچگی را برای رفع افت تحصیلی در شهرستان ایجاد کنند.

معاون آموزش متوسطه آموزش و پرورش خراسان جنوبی گفت، در آیین معرفی سرپرست جدید مدیریت آموزش و پرورش نهبندان، اظهار کرد: 11هزار و 561 دانش آموز دختر و پسر نهبندانی در 317مدرسه و 667 کلاس درس این شهرستان مرزی و کویری تحصیل می کنند.
سید مهدی نبوی ثالث افزود :، تحت پوشش قرار دادن تمامی دانش آموزان لازم التعلیم و ارتقای کیفیت آموزشی و پرورشی مدارس را دو هدف عمده آموزش دانست و تصریح کرد: ، ارتقاء کیفیت نیروی انسانی، فضا و تجهیزات، محتوا و سرلوحه قرار دادن قوانین و مقرارت، لازمه بی ارتقای کیفیت آموزشی مدارس، به شمار می روند.
به گفته مهدی نبوی ثالت، بر اساس سندتحول، تامین منابع انسانی به عنوان یکی از مهمترین حلقه‌های نظام مدیریتی آموزش و پرورش بوده و  در آن برای معلم، کلیدی ترین نقش در نظر گرفته شده و به معلم به عنوان شخصیتی علمی و اسوه تربیتی نگاه می‌شود.

شایان ذکر است ، در این مراسم از اقدامات آقای قاسم رضایی سرپرست قبلی تقدیر و خانم طیبه جوادی به عنوان سرپرست جدید آموزش و پرورش نهبندان معرفی شد.


  هانیه جانی : خبرنگار بازتاب خراسان