افزایش پرواز ها در فرودگاه بجنورد

معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار خراسان شمالی گفت: پیگیری های لازم برای افزایش هفت پرواز در هفته از فرودگاه بجنورد انجام شده است و به زودی این مهم محقق می شود.

به گزارش پایگاه خبری بازتاب خراسان، مهدی رشیدی اظهار داشت: نبود پرواز مناسب در فرودگاه بجنورد از چالش های استان محسوب می شود و باید این مشکل بررسی و برطرف می شد.

وی تصریح کرد: متاسفانه ناوگان حمل ونقل هوایی کشور ضعیف است، ضمن اینکه ایرلاین ها از برقراری پرواز در فرودگاه بجنورد نیز به خوبی استقبال نکرده اند.

معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار خراسان شمالی ادامه داد: نبود پروازهای مناسب در فرودگاه بجنورد سبب شده تا سرمایه گذاری در این منطقه مورد استقبال بخش خصوصی نباشد.

وی بیان کرد: فرودگاه بجنورد به لحاظ زیرساخت شرایط مناسبی دارد و دارای یکی از بلندترین باندهای فرودگاهی کشور است ولی از این ظرفیت به خوبی استفاده نشده است.

رشیدی یادآور شد: تاکنون در این زمینه مکاتبه های متعدد با وزارت راه و شهرسازی و نهاد ریاست جمهوری انجام شده است و قول مساعد داده شده که شمار پرواز ها در استان در هر هفته به هفت پرواز افزایش یابد.

وی خاطرنشان کرد: در سفر دولت به استان ۸۰ میلیارد تومان اعتبار برای بهسازی فرودگاه بجنورد اختصاص یافت که امید می رود تا شرایط برای انجام پروازها و خدمات به مردم بیش از پیش مهیا شود.

این فرودگاه از حدود سال 1327 دارای تاسیسات مختصری بوده و برای اهداف سم پاشی مورد استفاده قرار می گرفته است. در سال 1367 این فرودگاه مجددا طراحی شد و در سال 1371 عملیات اجرایی آن آغاز و در سال 1375 به بهره برداری رسید.

فرودگاه بجنورد از زمان بهره برداری تا سال 1384 فرودگاه اقماری فرودگاه بین المللی شهید هاشمی نژاد مشهد محسوب می شد، اما در سال 1385 به عنوان یک فرودگاه مستقل معرفی گردید.

پس از سال 1383 و با توجه به تشکیل استان خراسان شمالی به مرکزیت بجنورد شاخصهای پروازی فرودگاه مانند تعداد روزهای پرواز، تعداد پرواز ها و تعداد مسافر رشد قابل توجهی داشته است.