نمازخانه‌های مدارس خراسان جنوبی متناسب با جمعیت نیست

مدیر ستاد اقامه نماز خراسان جنوبی گفت: فضای نمازخانه مدارس استان به نسبت جمعیت دانش‌آموزان مناسب نیست و باید در احداث مدارس این موضوع مورد توجه قرار گیرد. 

به گزارش پایگاه خبری بازتاب خراسان، حجت‌الاسلام حسین کمیلی روز پنجشنبه در نشست شورای اقامه نماز استان که با حضور استاندار خراسان جنوبی برگزار شد، افزود: یکی از مشکلات عمده مدارس، ظرفیت کم و فضای نمازخانه آنها بوده که مورد کم‌توجهی قرار گرفته است.

وی بیان کرد: برخی مدارس استان ۴۰۰ نفر ظرفیت دارند در حالی که فضای نمازخانه برای حضور ۵۰ نفر تعبیه شده و به یکی از معضلات مهم در مدارس تبدیل شده است.

مدیرکل آموزش و پرورش خراسان جنوبی هم گفت: در سال تحصیلی جاری اقامه نماز جماعت در هزار و ۷۰۰ مدرسه را خواهیم داشت.

سید علیرضا موسوی‌نژاد افزود: از این تعداد، اقامه نماز توسط هزار و ۲۰۰ نفر همکار فرهنگی و ۵۰۰ نفر از روحانیون انجام خواهد شد.

وی بیان کرد: رفت و آمد روحانیون مدارس نیازمند افزایش اعتبار است و درخواست داریم سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی استان همکاری کند.

مدیرکل آموزش و پرورش خراسان جنوبی اظهار داشت: امسال نیز مانند سال‌های گذشته زنگ نماز متناسب با زمان اذان هر شهرستان در مدارس برگزار خواهد شد.

وی با اشاره به کمبود نمازخانه و فضای کم آن نسبت به جمعیت مدارس گفت: اداره کل نوسازی مدارس در این زمینه باید همکاری و مساعدت بیشتری به‌ویژه در مدارس جدید داشته باشد.