58 حادثه در  شش ماهه اول امسال در شهرستان خوسف

به مناسبت  هفتم مهر روز آتش‌نشانی مانور رژه موتوری  به‌همراه اورژانس ، هلال‌احمر ، اداره برق و گاز ،نیروی انتظامی دیگر ارگانهای شهرستان خوسف در سطح شهر برگزار کردند .

مسئول آتش‌نشانی شهرستان خوسف ،طی گفتگویی به خبرنگار پایگاه خبری بازتاب خراسان پس از تبریک هفتم مهرماه و روز آتش نشانی به همکاران خود در سطح استان ، اظهار داشت و گفت: روز هفتم مهر روز آتش‌نشانی ازآنجایی که روز آتش‌نشان مصادف می شود با سال 59  و در هفته دفاع مقدس که پس از بمباران هواپیماهای رژیم بعت عراق ،بیست و یک نفر از آتش‌نشانان به محل پالایشگاه نفت آبادان میروند برای خاموش کردن سکوهای نفتی که دوباره حمله هوایی رژیم بعث عراق این عزیزان درآنجا به شهادت می‌رسند به همین مناسبت روز ملی آتش‌نشانی در کشور ایران صورت گرفته است .

علی میرزایی  بیان داشت : مرکز آتش نشانی شهرستان خوسف هر سه ماه یک گزارش عملکرد به استانداری برای حوادث ارسال می شود 

وی در رابطه با عملکرد 6 ماه اول امسال اشاره ای کرد و گفت: در 3 ماهه اول سال 1401 ، 23 حادثه بوده و در مجموع 58 حادثه در شش ماهه اول امسال بوده که این حوادث از قبیل ،آتش‌سوزی خودرو ، مکانهای ضایعاتی ، تصادفات  و حتی به دام انداختن حیوانات خزنده ماننده مار بوده ، که خوشبختانه آتش نشانی خوسف به موقع و در کمترین زمان در محل حادثه حضور پیدا کرده و به وظیفه خود عمل کرده است .

مسئول آتش‌نشانی شهرستان خوسف ، با بیان اینکه حوادث امسال به توفیق خدا نسبت به سال گذشته کمتر بوده و گفت: با توجه بالا رفتن سطح ایمنی ساختمان‌های مسکونی ، تجاری و ادارات ، امیدواریم که بتوانیم مراکز آتش‌نشانی در سطح شهرستان  مانند ماژان ، دهستان خور و روستای معصوم آباد  هر چه سریعتر راه‌اندازی بشود که این بار سنگین در کل شهرستان از آتش‌نشانی مرکز شهر برداشته شود  .

علی میرزائی اشاره ای در مورد آموزش عملی و تئوری اطفاء حریق ،داشت و گفت : سالانه در کل مدارس ، ادارات ، ساختمان و مغازه‌ها از نظر نکات ایمینی بازدید به عمل میاید و  هم آموزش کارکنان ارگانها و دانش آموزان از سوی این مرکز به مناسبتهای مختلف ، مانور عملی و تئوری در مدارس بخصوص برای  مقطع دبیرستان‌ که آموزش آمادگی دفاعی دارند برگزار می شود .

مسئول آتش‌نشانی شهرستان خوسف توصیه ای در مورد نکات ایمنی به مردم داشت و افزود : نکات ایمنی را حتماً جدی بگیرند و در محل سکونت و تجاری و حتی در خودرو کپسولی وجود داشته باشد که در زمان حادثه خسارت کمتر وارد شود و از مردم تقاضا می‌کنم که فقط ایمنی رو همیشه سرلوحه کار خودتان بدانید .

علی میرزائی اشاره ای در مورد مزاحمت تلفنی  گلایه مند بود و افزود :روزانه حدود 50 تماس تلفی  مزاحمی داریم و حدود اٌ هر دو روز یک حادثه واقعی سطح شهرستان صورت می‌گیرد .

در ضمن امروز شهرداری نمایشگاهی از وسایل آتش‌نشانی و تجهیز به نمایش گذاشته شد و برای عرض تبریک از سوی فرمانداری و امام جمعه  نماینده ولایت فقیه در استان سپاه ، بسیج نیروی انتظامی ، هلال احمر ، اورژانس و شهرداری بیرجند حضور داشتند .

بیننده گزارش تصویری باشید


حمید رضا تاکی : خبرنگار پایگاه خبری بازتاب خراسان