حادثه قطار در طبس/ ۲۱ فوتی و ۸۷ مصدوم/ دستور رییس جمهور برای پیگیری علت حادثه

 قطار مسافربری طبس - یزد ساعت ۵:۳۰ دقیقه بامداد امروز (چهارشنبه) بر اثر برخورد با بیل مکانیکی از ریل خارج شد ؛ این حادثه تاکنون ۲۱ فوتی داشته است. به دستور رییس جمهور و تایید وزیر کشور، فردا در استان یزد عزای عمومی اعلام شد. 

حادثه قطار در طبس/ ۲۱ فوتی و ۸۷ مصدوم/ دستور رییس جمهور برای پیگیری علت حادثه/تکذیب تروریستی بودن سانحه

به گزارش پایگاه خبری بازتاب خراسان ، راه آهن جمهوری اسلامی صبح امروز از برخورد قطار مسافربری طبس - یزد با یک دستگاه بیل مکانیکی خبر داد که موجب خروج قطار از ریل شد. بلافاصله پس از اعلام حادثه نیروهای امدادی از استان های خراسان جنوبی، خراسان رضوی، اصفهان و یزد برای کمک به مصدومان حادثه به شهرستان طبس اعزام شدند.

قطار مسافری مشهد به یزد، ۳۴۸ مسافر داشت.

در لحظات اولیه حادثه تعداد مصدومان ۱۰ نفر و تعداد جان باختگان ۱۰ نفر اعلام شد که با اعزام نیروهای امدادی و عملیات نجات مصدومان تعداد آنها به ۵۰ نفر افزایش یافت. مصدومان این حادثه برای مداوا به مراکز درمانی شهرستان طبس اعزام شدند.  

«آیت الله سید ابراهیم رئیسی» پس از جلسه هیات دولت در تماس با استاندار خراسان جنوبی، یزد و فرماندار طبس بر بسیج همه امکانات برای امدادرسانی به مصدومان حادثه خروج قطار از ریل در طبس تاکید کرد.

رئیسی با تسلیت به خانواده جان باختگان این حادثه تلخ، برای آنان از درگاه خداوند صبر و اجر مسالت کرد.

رئیس جمهور در جلسه امروز صبح هیات دولت  به وزیران کشور و راه و شهرسازی ماموریت داد تا علل خروج قطار از ریل را بررسی و با عوامل بروز چنین حوادث تلخی برخورد شود.

"احمد وحیدی" وزیر کشور و "رستم قاسمی" وزیر راه و شهرسازی ظهر امروز برای بررسی ابعاد مختلف حادثه و روند رسیدگی به مصدومان در محل حادثه حضور یافتند.

استانداران خراسان جنوبی و  یزد و همچنین مسوولان استانی نیز از صبح امروز در محل حادثه حضور داشتند.

بر اساس اعلام راه آهن جمهوری اسلامی، این قطار ۱۱ واگن داشت که ۵ واگن در حادثه امروز از ریل خارج شد.


کد خبرنگار 100