آغازعملیات احداث 30 طرح ورزشی در راستای اجرای طرح شهید سلیمانی

عملیات اجرایی ۳۰ طرح ورزشی در استان خراسان جنوبی با کلنگ‌زنی سالن ورزشی مهرشهر بیرجند در چارچوب طرح شهید سلیمانی، آغاز شد. 

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری بازتاب خراسان ،مدیرکل آموزش و پرورش خراسان جنوبی روز دوشنبه در آیین کلنگ‌زنی این طرح ورزشی گفت: سالن ورزشی مهرشهر بیرجند با زیربنای ۶۰۰ متر مربع احداث می‌شود و در شرایط کنونی نیازمند هفت میلیارد تومان اعتبار است.

سید علیرضا موسوی‌نژاد با اشاره به تخصیص یک میلیارد تومان از محل اعتبارات وزارت آموزش و پرورش به این پروژه ورزشی افزود: بقیه اعتبارات مورد نیاز این سالن ورزشی از محل منابع استانی و مشارکت خیرین جذب و هزینه می‌شود.

مدیرکل آموزش و پرورش خراسان جنوبی بیان کرد: علاوه بر این پروژه، عملیات اجرایی ۳۰ طرح ورزشی دیگر با اعتبار ۳۰ میلیارد تومان در راستای طرح شهید سلیمانی در این استان آغاز می‌شود.

وی گفت: پیش‌بینی می‌شود سالن ورزشی مهرشهر بیرجند تا دهه فجر آماده بهره‌برداری شود و با بهره‌برداری از آن حدود ۴ هزار دانش‌آموز دختر و پسر دوره‌های مختلف تحصیلی این شهرک اقماری از مزایای آن برخوردار خواهند شد.

موسوی‌نژاد اضافه کرد: این ۳۰ طرح شامل احداث ۱۲ زمین چمن مصنوعی، ۱۲ زمین فوتبال ساحلی و ۶ سالن ورزشی است که در شهرها و روستاهای خراسان جنوبی احداث می‌شود.

وی گفت: طرح ملی «شهید سلیمانی» در راستای تحول در فعالیت‌های ورزشی دانش‌آموزان، ارتقای سلامت جسم و روان دانش‌آموزان و افزایش سرانه ورزشی مدارس، در استان خراسان جنوبی در دست اجراست.


مهدی حسامی ، خبرنگار پایگاه خبری بازتاب خراسان