// ۱۸ ارديبهشت ۰۱ ، ۱۴:۲۸
سرمایه‌گذاری در کویر از برنامه‌های وزارت میراث فرهنگی است

معاون امور مجلس، حقوقی و استان‌های وزارت میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی گفت: کویر از جاذبه‌های منحصر به‌فرد ایران و خراسان جنوبی است که جذب سرمایه‌گذاران برای بهره‌مندی از این قابلیت را در برنامه داریم.

به گزارش پایگاه خبری بازتاب خراسان ،  جواد واحدی روز یکشنبه در آیین تکریم و معارفه مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی خراسان جنوبی افزود: در دنیا به‌ویژه کشورهای عربی در حوزه کویر سرمایه‌گذاری‌های زیادی صورت می‌گیرد و حتی به دنبال این هستند که از کویر کشور ما بهره‌برداری کنند و باید زمینه حضور سرمایه‌گذاران را در چارچوب ضوابط فراهم کنیم.

وی گفت: استان خراسان‌ جنوبی با توجه به قابلیت‌های منحصر به‌فرد آن دارای جاذبه‌هایی مانند کویر (بیابان لوت) است و در کشور به استان کویر رویایی معروف بوده که مورد هدف بسیاری از گردشگران دنیاست.

معاون امور مجلس، حقوقی و استان‌های وزارت میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی بیان کرد: می‌توانیم از این ‌جاذبه ‌ویژه بهره ‌کافی و ‌وافی را ببریم و مدیرکل جدید میراث فرهنگی استان باید در این حوزه برنامه داشته باشد و علیرغم اینکه اقدامات زیادی در این مدت انجم شده اما تبلور آن را باید در حوزه جدید کاری ببینیم.

وی افزود: خراسان جنوبی دارای میراث بسیار غنی در حوزه‌های مختلف است و این استان از خیلی استان‌هایی که اعلام‌ کردند جاذبه‌ ملی و جهانی دارند، جلوتر است.

واحدی یکی از مقدمات مهم حضور گردشگر را تبلیغات و شناساندن آثار و جاذبه‌های طبیعی و تاریخی ذکر کرد و گفت: باید از فضای ایجاد شده در کشور و استان برای معرفی این جاذبه‌ها استفاده شود.

وی با تاکید بر اینکه خراسان جنوبی در حوزه صنایع دستی می‌تواند یکی از برندهای ملی باشد افزود: همچنین باید جاذبه‌های گردشگری این استان به گردشگران داخلی و خارجی کشور معرفی و شناسانده شود.

معاون امور مجلس، حقوقی و استان‌های وزارت میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی عنوان کرد: شناساندن جاذبه‌های گردشگری، میراث فرهنگی و صنایع دستی ابتدا در ‌کشور و سپس در خارج از ایران از اهمیت زیادی برخوردار است و باید در اولویت مدیرکل جدید باشد.

وی ضمن قدردانی از خدمات مدیرکل سابق میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی خراسان جنوبی گفت: آقای رمضانی در حوزه کارشناسی و مدیریت مجموعه اقدامات خوبی انجام داده و تجربیاتی کسب شده که باید به همکاران انتقال دهند.

واحدی با اشاره به فرایند انتخاب مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان افزود: ابتدا گزینه‌های متعدد از حوزه‌های مختلف معرفی و بررسی می‌شوند که در این خصوص ۱۶ شاخص مدنظر است.

وی تصریح کرد: موضوعی که خیلی برای ما مهم است اجرای گفتمان و همراهی با گفتمان دولت است و موضوع دوم پاکدستی مدیر انتخابی بوده که در جهت مبارزه با فساد گام بردارد.

معاون امور مجلس، حقوقی و استان‌های وزارت میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی گفت: قبل از اینکه هر فردی در کمیته انتصابات مورد بررسی قرار گیرد باید دستگاه‌های اطلاعاتی و نظارتی بررسی‌های لازم را انجام داده باشند.

وی اظهار داشت: شناخت از حوزه ماموریتی اولویت سوم انتخاب مدیرکل است همچنین باید با دستگاه‌های اجرایی مربوطه مانند استانداری، نمایندگان مجلس به‌ویژه سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی به عنوان شرایان حیاتی استان در تعامل باشد.

واحدی افزود: مدیرکل جدید میراث فرهنگی باید از همه ظرفیت‌های استان به نحو احسن استفاده کند و سیاست‌های وزارتخانه و دولت را سرلوحه کار قرار دهد.

در این آیین با حضور معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار خراسان جنوبی و جمعی از مسوولان "هادی شاهوردی" به عنوان مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی خراسان جنوبی معرفی و از "حسن رمضانی" مدیرکل سابق قدردانی شد.


کد خبرنگار : 100