// ۰۴ ارديبهشت ۰۲ ، ۱۳:۰۵
دستگاه‌های متولی در دادن مجوزهای تولید سخت‌گیرانه برخورد نکنند

استاندار خراسان جنوبی گفت: دستگاه‌های متولی نباید در دادن مجوزهای تولید سخت‌گیرانه برخورد کنند  تا سرمایه‌گذار از استان خارج نشود و باید آستین‌ها را بالا بزنیم و بر موضوع تولید و اشتغال تمرکز کنیم.


به گزارش پایگاه خبری بازتاب خراسان ،جواد قناعت صبح امروز در دیدار فرماندهان نظامی و انتظامی و مدیران کل استان با نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه بیرجند که به مناسبت عید سعید فطر انجام شد، اظهار داشت: عنوان سال جدید "مهار تورم، رشد تولید" است و متاسفانه نگاه غلطی که در جامعه وجود دارد این است که تحقق شعار سال بر عهده دولت، وزارتخانه‌ها و سازمان‌ها است.

استاندار خراسان جنوبی گفت: موضوع اقتصاد و معیشت همه جوانب را تحت تأثیر  قرار داده و اگر قرار است تورم مهار شود باید تمام استان، آستین همت را بالا بزند.

وی گفت: نهادها، وزارتخانه‌ها و سازمان‌ها نیز فرصت‌هایی را در اختیار استان قرار می‌دهند که اگر از این فرصت استفاده شود به نتیجه می‌رسیم. 

قناعت تأکید کرد: وحدت و یکپارچگی در همه حوزه‌ها و کار جهادی و شبانه روزی مدیران سبب می‌شود، توفیق یک استان در تحقق شعار سال از استان دیگر بیشتر باشد که خود نوعی رقابت هم محسوب می‌شود.

استاندار خراسان جنوبی با اشاره به منویات رهبری مبنی بر اینکه مهار تورم وابسطه به افزایش تولید است گفت: افزایش تولید هم در دست مردم و مدیران است بنابراین باید با سرمایه‌گذاری و بهره‌وری وارد میدان عمل شد. 

وی ادامه داد: دستگاه‌های متولی نباید در دادن مجوزهای تولید سخت‌گیرانه برخورد کنند تا سرمایه‌گذار از استان خارج نشود. باید آستین‌ها را بالا بزنیم و بر موضوع تولید و اشتغال تمرکز کنیم.

قناعت متذکر شد: با وجود نماینده ولی‌فقیه در خراسان جنوبی، هم اکنون فضای همدلی در استان ایجاد شده، بنابراین از این فرصت طلایی برای جبران عقب ماندگی و کمک به توسعه استان باید استفاده کرد.

حل مشکلات جامعه جهاد در راه توحید است

آیت‌الله سیدعلیرضا عبادی در این دیدار، اظهار داشت: واژه سیاست یعنی تدبیر و تدبیر یعنی شخص مدبر کسی که هر کار و عملی که اتفاق می‌افتد لوازم پشت سرش را می‌داند که لازمه این اتفاق چیست و  چه پیش خواهد آمد چه در اندیشه و چه در میدان عمل هم را می‌داند.

نماینده ولی فقیه در استان خراسان جنوبی بیان کرد: تدبیر در مراحل مختلف اسم متفاوتی دارد، یعنی روی جمادات این تدبیر انجام می‌شود، انوع و اقسام طرح‌هایی که روی جمادات انجام می‌دهیم؛ اینجا اسم این تدبیر می‌شود صنعت. در نباتات اسم آن کشت و صنعت است و دامداری مدرن نیز همان تدبیر است.

وی افزود: نوبت به انسان که می‌رسد در خانواده انسان بیشتر از واژه تربیت استفاده می‌کند و یک پدر و مادری به همه آن چیز برای رشد فرزند خود آگاهی دارند و اگر به اصول بی توجهی شود فرزند آنها فاسد می‌شود. سیاست در جامعه نیز سیاست مُدن است.

عبادی بیان کرد: شهرها، کشورها و جهان را با سیاست می‌‌توان اداره کرد یعنی بر همه چیز احاطه داشته و لوزام آن را سنجید، یعنی باید اقدام به موقع شود تا یک جامعه بتواند رشد کند، وقتی که اصول نادیده گرفته شود جامعه جهانی فاسد می‌شود و تمام هنر آن آدم کشی، زور و مردم کشی است این در حالی است که عصاره این جهان وجود انسان یعنی اشرف مخلوقات است. 

امام جمعه بیرجند گفت: خصوصیت مکتب انبیاء(ص) این است که مطابق با نظام خلقت و فطرت و مطابق با حکمت و عقل، علم، ارزش‌ها و توحید، جامعه‌ای که هر انسانش از فرشته بالاتر است را می‌تواند تولید کرد که خود یک سیاست است که در متن زیارت و دعا هم آمده است. 

نماینده ولی‌فقیه در خراسان جنوبی گفت: کسانی از طرف خداوند سیاست‌گذار اصلی هستند منتهی چون بر اساس اینکه افراد به سوءاستفاده و به هوای نفس خود برسند و حقوق دیگران را پایمال و سوءاستفاده کنند طبعاً همواره با مکتب انبیاء مخالفت می‌شده، اما ابزار اینها درست در مقابل یکدیگر است یعنی انبیاء بر اساس نظام خلقت، فطرت، وحی، علم، تزکیه و پاکی و کشف و عرفان به کمالات می‌رسند اما جبهه مخالف بر اساس زور و آدم کشی، معتاد کردن مردم، تخریب، آوار کردن مردم و فساد است که بر همه روشن است. 

عبادی با تأکید بر اینکه مدیران بیشتر بر جایگاه خود توجه کنند گفت: حقیقت توحید در میدان، میدان سیاست است. مسئله بت و بت سازی مسائل حاشیه‌ای است و آنها را ساخته‌اند تا به عنوان ابزار از آن استفاده کنند، اما اصل حقیقت شرک و توحید اینجاست و جایگاه مدیران جایگاه ویژه و توحیدی است. 

وی با بیان اینکه که طاغوت هر اندیشه‌ای است که در مقابل امر و حکم خدا طغیان و سرکشی کند و زیر بار حق نرود خاطرنشان کرد: جایگاه مدیران آنهایی که حقایق را زیر پوشش قرار می‌دهند با شایعه یا دروغ و با اعتیاد و با سرگرمی؛ حقایق را می‌پوشانند تا بر مردم مسلط شوند و مردم از روی  فطرت، حکمت، وحی، کرامت محروم شوند، اینها آدم‌های بدتر از شیطان و درنده هستند لذا نجات بشر تنها یک راه دارد و آن توحید است منتها بیش از پیش. 

نماینده ولی فقیه در استان عنوان کرد: کسی که هوای نفس را کنار می‌گذارد و بر اساس حکم خدا، علم، فطرت، حکمت، عقل و کتاب و سنت عمل می‌کند و زبان، رفتار و گفتار و اخلاقش را هر کسی رو به دین می‌آورد، اینجا باید مدیران خیلی توجه کنند که این جایگاه خیلی جایگاه رفیعی است که  حفظ و نگهداری آن هم خیلی پر هزینه است و ما مسئول لوازم آن هم هستیم. 

عبادی تصریح کرد: همه آرمان ها به دست خود ما خراب می‌شود اینجاست که جایگاه مسئولان، توحیدی و جایگاه مقدسی است. در عمل، رفتار، اخلاق و حل مشکلات جامعه و بیشتر در مورد مسائل فرهنگی و اصلاح های درونی باید بکوشیم، اینها جهاد در راه توحید است.