رژه چتربازان سقوط آزاد در بیرجند برگزار می‌شود

فرمانده ارشد نظامی آجا در خراسان جنوبی با تاکید بر اینکه امنیت کامل در مرزها برقرار است گفت: امسال برای نخستین بار نیز در مرکز استان رژه چتربازان سقوط آزاد تیپ ۶۵ و تیپ ۵۵ را خواهیم داشت و یگان‌های پیاده با آرایش متفاوت شرکت می‌کنند.

به گزارش پایگاه خبری بازتاب خراسان، امیر سرتیپ دوم ستاد جلیل شاطری صبح امروز در نشست خبری اظهار داشت: هفته دفاع مقدس یادآور رشادت‌ها، دلاوری‌ها و جانفشانی رزمندگان نیروهای مسلح و آحاد جامعه ملت ایران است.

وی گفت: امروز اگر ما در منطقه و جهان قدرتی داریم برگرفته از اقتدار هشت سال دفاع مقدس بوده که تمام آحاد جامعه در آن دوران سخت رقم زدند.

فرمانده ارشد نظامی آجا در خراسان جنوبی افزود: امام راحل این دوران را دفاع مقدس نامید و همه در آن سهیم بودند مشارکتی که روح ایمان و اعتقاد و بی اعتنایی به دنیا در آن تبلور پیدا کرد و امروز در این مقطع قرار داریم که به دشمن اعلام کنیم با سرافرازی و سربلندی خون شهدا را گرامی داشته و اقتدار کشور را به رخ دشمنان می‌کشیم.

شاطری تصریح کرد: در طول تاریخ این سرزمین گوشه‌ای از خاک کشور یا واگذار و یا تسلیم شده در حالی که آن زمان نامتقارنی در تجهیزات بود اما نه مانند امروز که در جنگ نامتقارن و نابرابر قرار گرفتیم و 76 کشور در جهان تجهیزات متناسب آن روز در دفاع مقدس را در اختیار صدام قرار دادند و صدام گرچه به چشم خود عزت و اقتدار و معنویت عاشقان حسین(ع) را دیده بود ولی فراموش کرده بود که ملت ایران حسینی هستند.

فرمانده ارشد نظامی آجا در خراسان جنوبی خاطرنشان کرد: نیروهای مسلح ارتباط تنگاتنگ با نخبه‌های دانشگاهی داشته و قدرت دفاعی ما هشت سال دفاع مقدس را خارج از مرزها و در قلب دشمنان بردیم و خط دفاعی ما جایی است که یک مظلوم مورد ظلم قرار می‌گیرد چون شهامت و قدرت آن را داریم.

شاطری با بیان اینکه خودباوری و اعتقاد و ایمان در نیروهای مسلح وجود دارد و رمز ما یکپارچگی و اتحاد است اظهار داشت: برد موشک‌ها به 2 هزار تا 2500 کیلومتر رسیده و هیچ نیرویی نمی‌واند با ایران اسلامی مقابله کند ما اگر در داخل ضعیف نشویم کسی نمی‌تواند از بیرون به ما چیره شود.

وی با بیان اینکه دشمن از موشک نمی‌ترسد بلکه از اعتقاد ما می‌ترسد افزود: رژه خودرویی و پیاده رو در روز پنجشنبه 31 شهریور در استان برگزار می‌شود که این مراسم در بلوار شهید صیادشیرازی بیرجند برگزار خواهد شد.

فرمانده ارشد نظامی آجا در خراسان جنوبی گفت: دیدار با نماینده ولی فقیه در استان، غبارروبی مزار شهدا، رونمایی از کتاب لک لک ها عاشق می‌شوند، تجلیل از پیشکسوتان دفاع مقدس، خدمات بهداشتی در روستاها، برگزاری یادواره شهدای فردوس و 19 شهید بشرویه در هفته دفاع مقدس برگزار می‌شود.

شاطری تصریح کرد: امسال برای نخستین بار نیز در مرکز استان چتربازان سقوط آزاد تیپ 65 و تیپ 55 انجام می‌شود و یگان‌های پیاده با آرایش متفاوت شرکت می‌کنند.

وی بیان کرد: لشگر عملیاتی 30 در بیرجند قرار دارد که 515 کیلومتر مرز تحویل این لشگر است و ترکیبی از تیپ متحرک هجومی و تیپ زرهی داریم که 360 کیلومتر مرز خراسان جنوبی و 85 کیلومتر مرز سیستان و بلوچستان مابقی در شهرهای خواف و تایباد است.

فرمانده نظامی ارشد آجا در خراسان جنوبی گفت: امنیت به طور کامل در مرزها برقرار است و به وسیله سلاح‌های سنگین مرزها هدف بندی شده است؛ افغانستان برادر دینی، فرهنگی و اعتقادی ما است و ما همیشه در کنار آنها هستیم.

شاطری عنوان کرد: بزرگترین افتخار دفاع مقدس، اربعین است و پیاده روی اربعین نمایش اقتدار دینی، برادری و انقلابی و جهادی برای تمام آزادگان جهان است.