کتاب "دوباره فردوس" رونمایی شد

کتاب "دوباره فردوس" روایت حضور جهادی رهبر معظم انقلاب در زلزله سال ۴۷ فردوس روز یکشنبه (۱۳ شهریور) همزمان با برپایی اجلاسیه ملی جهادگران و با حضور معاون اول رئیس جمهور در این شهرستان رونمایی شد.


به گزارش پایگاه خبرنگار خبری بازتاب خراسان ، این کتاب به قلم "سید علیرضا مهرداد" نوشته شده و برای اولین بار، خاطرات منتشر نشده از رهبر معظم انقلاب در موضوع حضور ایشان در زلزله سال ۴۷ فردوس در این کتاب ۲۴۰ صفحه‌ای گنجانده شده است.

نویسنده کتاب دوباره فردوس در اجلاسیه ملی جهادگران گفت: این کتاب روایت یک افتخار گمشده در تاریخ فردوس بود که در این سال‌ها از آن غفلت شده بود.

مهرداد، انگیزه خود از نوشتن این کتاب را پیگیری‌های دفتر حفظ و نشر آثار رهبر معظم انقلاب ذکر کرد و اظهار داشت: این کتاب گنجینه تمام نشدنی است که در سال ۴۷ اتفاق افتاد.

وی یادآور شد: کتاب " دوباره فردوس"  پس از مصاحبه با بازماندگان زلزله مهیب فردوس و گروه‌های امداد روحانی که در آن زمان حضور داشتند به رشته تحریر درآمد که تدوین این آن حدود چهار سال طول کشید.

همچنین حجت الاسلام علی مرادی و حبیب الله قهرمانی از حاضران در زلزله ۴۷ فردوس به بیان خاطرات خود از آن زمان و نحوه کمک‌رسانی رهبر معظم انقلاب به زلزله‌زدگان پرداختند.

اجلاسیه ملی جهادگران امروز ۱۳ شهریور همزمان با سالروز حضور مقام معظم رهبری در فردوس پس از زلزله سال ۱۳۴۷ و ارائه خدمات جهادی ایشان به زلزله‌زدگان منطقه، با حضور مسوولان کشوری و لشکری در این شهرستان برگزار شد.

همزمان با برگزاری این اجلاسیه ملی ۶۰۰ نفر از نخبگان جهادی سراسر کشور در این استان حضور یافتند و از کتاب مجموعه خاطرات رهبر معظم انقلاب با عنوان «دوباره فردوس» رونمایی شد.

برنامه‌های اجلاسیه ملی جهادگران با عنوان "جهاد مقدس" از اوایل شهریور ماه با حضور گروه‌های جهادی خدمت‌رسان از استان‌های مختلف در شهرستان فردوس و استان خراسان جنوبی برگزار شد.

پس از زلزله ویرانگر شهریور سال ۱۳۴۷ که در فردوس به وقوع پیوست، مقام معظم رهبری از مشهد به همراه گروهی از طلاب به منطقه زلزله‌زده آمدند و به مردم امدادرسانی کردند که از ۱۳ شهریور به عنوان اولین اردوی جهادی ایران یاد می‌شود .



اعظم جمالی : خبرنگار پایگاه خبری بازتاب خراسان