۲۵۰ روستا و نقطه حاشیه شهرهای خراسان جنوبی بهره‌مند از کتابخانه‌های سیار

کتابخانه‌های سیار کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان خراسان جنوبی در تابستان امسال به ۲۵۰ روستا و نقطه حاشیه شهر‌های استان، خدمات فرهنگی ارائه می‌دهند.

به گزارش پایگاه خبری بازتاب خراسان؛ مدیر کل کانون پرورش فکری استان در این خصوص گفت: کتابخانه‌های سیار۲۵۰ روستا و نقطه حاشیه شهرهای خراسان جنوبی بهره‌مند از کتابخانه‌های سیار کانون در طول سال تحصیلی با حضور در مدارس روستا‌های تحت پوشش خود به کودکان ونوجوانان خدمات فرهنگی، هنری و ادبی ارایه می‌کنند و با توجه به تعطیلی مدارس در فصل تابستان و ایام اوقات فراغت با حضور در مساجد میزبان مخاطبان خود هستند.

طاهره حمیدی با بیان اینکه کتاب‌خانه‌های سیار کانون پرورش فکری کودکان ونوجوانان در فصل تابستان با رویکرد مسجد محوری و حضور در مساجد روستا‌های تحت پوشش پذیرای کودکان ونوجوانان هستند افزود: با برنامه‌ریزی‌های انجام شده بخش مهمی از فعالیت‌های مراکز سیار کانون بر اساس نوآوری، خلاقیت و توجه به تربیت دینی و در زمینه‌هایی نظیر نماز و انس با قرآن، عفاف و حجاب، امر به معروف و نهی از منکر و رویکرد نگاه به ارزش‌های دینی و ملی و شعائر مذهبی در حال انجام است.

وی گفت: این مراکز کانون در فصل تابستان با حضور در مساجد روستاها، فعالیت‌های فرهنگی، هنری وادبی برنامه‌هایی نظیر امانت کتاب، پخش فیلم، اجرای بازی‌های بومی و محلی، قصه گویی با تاکید بر قصه‌های ملی و مذهبی، کتاب خوانی و... را برای کودکان ونوجوانان این مناطق که دسترسی به مراکز ثابت کانون را ندارند اجرا می‌کنند .


کد خبرنگار : 100