// ۲۵ ارديبهشت ۰۱ ، ۱۲:۳۹
تابلوهای غیرمجاز تبلیغاتی از حاشیه راه‌های استان خراسان جنوبی جمع‌آوری می‌شود


مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان خراسان جنوبی از جمع‌آوری تابلوهای غیرمجاز تبلیغاتی از حاشیه محورهای مواصلاتی استان خبر داد.

به گزارش پایگاه خبری بازتاب خراسان ، به نقل از روابط عمومی اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای خراسان جنوبی، اسداله جلال‌زاده با اعلام این خبر اظهار داشت: نصب هر گونه تابلو تبلیغاتی و اختصاصی در حریم راه‌های استان فقط با مجوز این اداره کل مجاز است و تمامی تابلوهای غیرمجاز از سطح جاده‌های این استان جمع‌آوری می‌شود.

وی عدم آشنایی اشخاص حقیقی و حقوقی با قوانین و مقررات نصب تابلوهای تبلیغاتی و اختصاصی در حاشیه راه‌ها را علت اصلی این مسئله اعلام کرد و افزود: برخی افراد به صورت خود سرانه اقدام به نصب تابلوهای مذکور به صورت غیرمجاز می‌کنند که این موضوع باعث اختلال در ایمنی و ترافیک و موجب بروز مشکلاتی در جاده‌های این استان و به وجود آمدن سوانح رانندگی می‌شود.

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان خراسان جنوبی تاکید کرد: نصب تابلو حاشیه در جاده‌ها برحسب مکان‌یابی توسط کارشناسان به گونه‌ای انجام می‌شود که از لحاظ ایمنی خطری برای رانندگان نداشته باشد.

جلال‌زاده تصریح کرد: با توجه به اینکه حفظ سلامت و ایمنی رانندگان بسیار حائز اهمیت است به صاحبان واحدها و مراکز تولیدی خدماتی و رستوران‌های حاشیه راه‌های استان توصیه می‌شود که با احترام به حقوق هموطنان و برای کمک به ارتقای ایمنی جاده‌ها نسبت به جمع‌آوری تابلو غیرمجاز اقدام کنند.

وی یادآور شد: این اداره کل با تلاش ادارات تابعه ضمن اخذ حکم از مراجع قضایی و همکاری نیروهای انتظامی استان به صورت مداوم اقدام به جمع‌آوری تابلوهای تبلیغاتی غیرمجاز از حریم جاده‌های استان کرده است.

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای خراسان جنوبی خاطرنشان کرد: در سال 1400 در این راستا 64 تابلوی غیرمجاز در حاشیه راه‌های استان و از ابتدای سال نیز 12 تابلو جمع‌آوری شده است.


کد خبرنگار : 100