// ۱۵ ارديبهشت ۰۱ ، ۱۴:۰۹
دوستی که در فضای مجازی ۲ میلیارد ریال آب خورد

رئیس پلیس فضای تولید و تبادل اطلاعات خراسان‌جنوبی از دستگیری فردی که با تهدید به انتشار تصاویر خصوصی یکی از شهروندان در بستر فضای مجازی کرده بود خبر داد.

به گزارش پایگاه خبری بازتاب خراسان «قدرت الوانی» رئیس پلیس فضای تولید و تبادل اطلاعات خراسان‌جنوبی ظهر امروز ، اظهار داشت: با مراجعه خانم جوانی به پلیس فتای شهرستان طبس و ارائه شکوائیه قضائی مبنی بر تهدید و اخاذی از طریق انتشار تصاویر شخصی وی در فضای مجازی توسط فردی ناشناس، موضوع در دستور کار مأموران پلیس فتا قرار گرفت.

وی افزود: شاکی در اظهارات اولیه خود بیان داشت مدتی در شبکه‌های اجتماعی با فردی ناشناس آشنا و پس از گذشت مدت زمانی از رابطه‌‌مان در فضای مجازی و همچنین با سوء استفاده از اعتمادم به بهانه انتشار تصاویر خصوصی‌ام در فضای مجازی ۲ میلیارد ریال از بنده کلاهبرداری کرد.

رئیس پلیس فضای تولید و تبادل اطلاعات خراسان‌جنوبی افزود: افسران سایبری پلیس فتای شهرستان طبس با انجام اقدامات فنی پلیسی رد پای مجرم در فضای مجازی شناسایی و ضمن هماهنگی با مراجع قضایی و همکاری پلیس آگاهی متهم دستگیر و به پلیس فتا دلالت داده شد.

الوانی مطرح کرد: متهم در بازجویی های پلیسی منکر جرم ارتکابی شد ولی در نهایت با روبه رو شدن شواهد موجود و ارائه مستندات توسط مأموران لب به اعتراف گشوده که در این خصوص پرونده تشکیل و جهت سیر مراحل قانونی به مراجع قضایی معرفی شد.

وی ضمن توصیه به شهروندان در خصوص نحوه استفاده از شبکه‌های اجتماعی هشدار داد و یادآور شد: فضای مجازی محل مناسبی برای نگهداری اطلاعات خصوصی و ارسال آن به افراد ناشناس نیست و امکان سوء‌ استفاده افراد فرصت ‌طلب از این اطلاعات شخصی وجود دارد.

رئیس پلیس فضای تولید و تبادل اطلاعات خراسان‌جنوبی از شهروندان خواست در فضای مجازی تحت هیچ عنوان به افرادی که با وعده‌های مختلف، قصد برقراری ارتباطات اجتماعی با آن‌ها را دارند اعتماد نکنند و به هیچ وجه اطلاعات و تصاویر شخصی خود را برای آن‌ها ارسال نکنند.

الوانی در پایان خاطرنشان کرد: شهروندان در صورت برخورد با موارد مشکوک موضوع را از طریق شماره ۰۹۶۳۸۰ یا سایت پلیس فتا به آدرس www.cyberpolice.ir بخش ارتباطات مردمی گزارش کنند.


کد خبرنگار : 100