تدارک ۵۰۰ برنامه فرهنگی ورزشی در دهه فجر

عزیزی گفت: با بهره‌برداری از ۱۴ پروژه در دهه فجر امسال ۲۱ هزار متر مربع به فضای ورزشی این استان افزوده می‌شود.

به گزارش خبرگزاری بازتاب خراسان حسن عزیزی امروز در نشست خبری کمیته ورزش و جوانان ستاد دهه فجر استان خراسان جنوبی از برگزاری ۵۰۰ عنوان برنامه کمیته ورزش و جوانان ستاد استانی دهه فجر خبر داد و اظهار کرد: از این تعداد ۵۶ عنوان برنامه با همکاری ۳۶ دستگاه اجرایی زیر مجموعه، ۲۷۶ عنوان توسط اداره کل ورزش و جوانان و ۱۵۰ عنوان برنامه توسط ادارات ورزش و جوانان در شهرستان‌ها اجرایی خواهد شد.

مدیرکل ورزش و جوانان خراسان جنوبی با اشاره به اینکه با بهره‌برداری از ۱۴ پروژه در دهه فجر امسال ۲۱ هزار متر مربع به فضای ورزشی این استان افزوده می‌شود، تصریح کرد: این تعداد پروژه شامل احداث ۱۳ زمین چمن مصنوعی و بهسازی یک باب استخر با اعتبار ۱۰ میلیارد تومان است.

وی ادامه داد: استخر شنای امید قاین در سال جاری مرمت و بازسازی شد و ۱۳ پروژه زمین چمن مصنوعی مینی فوتبال نیز در شهرستان‌های نهبندان، سربیشه و بیرجند به بهره‌برداری می‌رسد.

عزیزی بیان داشت: سرانه ورزشی خراسان جنوبی ۵۱ سانتیمتر مربع است و سرانه فعلی ورزشی در کشور ۹۵ سانتیمتر مربع است که مقایسه این ارقام نشان از عقب ماندگی زیاد استان در این حوزه است.

مدیرکل ورزش و جوانان خراسان جنوبی به همکاری وزرات نفت و بنیاد برکت در اجرای این پروژه ها اشاره کرد و یادآور شد: زمین چمن مصنوعی در روستاهای میغان، چاهشند، طارق، شوسف، کلاته سیدعلی، مهل آباد، سهل آباد، چاه عباس اردونی، ابراهیمی و برک نهبندان و روستاهای مختاران و ماهیرود سربیشه و زمین شمال بیرجنددر دهه فجر به بهره برداری می رسد.

عزیزی با بیان اینکه در حال مکاتبه و رایزینی برای حضور وزیر ورزش و جوانان به منظور افتتاح پروژه های عمرانی در مناطق مرزی استان هستیم، افزود: با توجه به ۱۳ پروژه نیمه‌تمام و شاخص ورزشی شامل ۱۰ سالن چند منظوره، ۲ باب استخر سرپوشیده، یک باب خانه ورزش در استان، حضور وزیر ورزش و جوانان برای تخصیص اعتبار و تکمیل پروژه‌های نیمه‌تمام همچنین بازدید از مناطق مرزی و تخصیص اعتبارات برای روستاهای مرزی ضروری است.

وی در پایان گفت: در خراسان جنوبی قبل از پیروزی انقلاب اسلامی زیرساخت ورزشی مشخصی نداشتیم اما در حال حاضر ۳۵ سالن چندمنظوره، ۳۶۸ باب خانه ورزش روستایی و ۳۰۰ باب فضای ورزشی سرپوشیده و روباز در استان خراسان جنوبی فعالیت می کنند.

انتهای پیام/