آمادگی رسانه‌ها برای معرفی ظرفیت‌های گردشگری خراسان جنوبی در نوروز

 مشاور استاندار و مدیر روابط عمومی استانداری خراسان جنوبی از آمادگی پایگاه های خبری پ اطلاع‌رسانی از جمله روزنامه‌ها، خبرگزاری‌ها و پایگاه‌های خبری در خراسان جنوبی برای معرفی ظرفیت‌های گردشگری و سایر پتانسیل‌های استان خبر داد.

آمادگی رسانه‌ها برای معرفی ظرفیت‌های گردشگری خراسان جنوبی در نوروز

محمود مقامی، امروز یکشنبه ۲۲ اسفند در نشست هماهنگی مدیران روابط عمومی دستگاه‌های اجرایی خدمات سفر خراسان جنوبی اظهار کرد: استاندار خراسان جنوبی تاکید دارند که در زمینه اطلاع‌رسانی ظرفیت‌های استان ضعف‌هایی وجود دارد و همین موضوع باعث شده که نتوانیم سیمای خراسان جنوبی را در سطح کشور به خوبی معرفی کنیم.

به گزارش پایگاه خبری بازتاب خراسان ، وی با اشاره به ظرفیت‌های گردشگری، اقتصادی، جاذبه‌های فرهنگی و اجتماعی خراسان جنوبی، گفت: کمیته اطلاع‌رسانی خدمات سفر با محوریت روابط عمومی دستگاه های اجرایی برای اولین بار در استان در راستای معرفی هر چه بیشتر ظرفیت‌های خراسان جنوبی برنامه‌ریزی و تشکیل شد.

مشاور استاندار و مدیر روابط عمومی استانداری خراسان جنوبی بیان کرد: انتظار ما این است که کمیته اطلاع‌رسانی خدمات سفر به صورت فصلی برگزار شود تا به صورت مستمر برنامه‌های تولید محتوا و موضوعات مربوط به حوزه تبلیغ و اطلاع‌رسانی مورد پایش قرار گیرد و از طرفی در این کمیته طرح‌ها و ایده‌های جدیدی در راستای معرفی ظرفیت‌های استان مطرح و بکار گرفته شود.

مقامی با اشاره به اینکه ظرفیت‌های بالایی در زمینه تولید محتوا و تبلیغات از جمله صدا و سیما، رسانه‌ها، فعالان فضای مجازی و بسیج رسانه در خراسان جنوبی وجود دارد، اظهار کرد: این ظرفیت‌ها قبلا به صورت جزیره‌ای عمل می‌کردند و از این پس در راستای اثرگذاری و خروجی بهتر در کمیته‌ای اطلاع‌رسانی خدمات سفر ساماندهی خواهند شد.

وی با بیان اینکه در سالیان گذشته اطلس و نقشه جامع حوزه گردشگری خراسان جنوبی در زمینه اطلاع‌رسانی تهیه شده که منحصرا توسط اداره‌کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری دنبال می‌شد، تصریح کرد: پیگیر هستیم که اطلس گردشگری استان دارای پیوست رسانه‌ای باشد و در این خصوص کارکردهای تمام دستگاه‌های در این اطلس مشخص شود تا تمام ظرفیت‌های حوزه اطلاع‌رسانی استان پای کار بیایند.

مقامی گفت: در خراسان جنوبی تاکنون در زمینه اقتصاد گردشگری توجه جدی از سوی دستگاه‌ها متولی نشده است و تنها اداره‌کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری متولی این موضوع بوده است، اما اگر کمیته اطلاع‌رسانی خدمات سفر رسالت خود را در زمینه اطلاع‌رسانی به صورت جامع و کامل جلو ببرد، یقینا بخش خصوصی و دیگر بخش های حمایتی استان هم در این زمینه پای کار خواهد آمد.

وی با اشاره به اینکه در کمیته اطلاع‌رسانی نیازمند تدوین برنامه‌های کوتاه مدت، میان مدت و بلندمدت هستیم، اضافه کرد: پایگاه های خبری و اطلاع‌رسانی از جمله روزنامه‌ها، خبرگزاری‌ها و پایگاه‌های خبری در خراسان جنوبی، آمادگی لازم را برای معرفی ظرفیت‌های گردشگری و سایر پتانسیل‌های استان دارند.

مشاور استاندار و مدیر روابط عمومی استانداری خراسان جنوبی از شناسایی صفحات فضای مجازی پرمخاطب در خراسان جنوبی خبرداد که این ظرفیت خیلی خوب که قبلا به صورت جزیره‌ای عمل می‌کرد، می‌تواند با جهت‌دهی کمیته اطلاع‌رسانی در خدمت این کمیته قرار گیرد.

مقامی با بیان اینکه استاندار خراسان جنوبی تاکید بر ماندگاری مسافران در استان دارند، اضافه کرد: باید برای این منظور وظایف رسانه‌ها و دستگاه‌های متولی را به تعریف و تدوین کنیم و در گام بعدی برای اجرای این وظایف تلاش شود.

وی با اشاره به اینکه برخی فعالان فرهنگی و رسانه‌ای استان معتقدند که برخی المان‌های نوروزی نصب شده در میادن شهرهای در سالهای گذشته سنخیتی با فضای بومی و فرهنگی مردم خراسان جنوبی ندارد و گاها هم کپی برداری از المان‌های سایر مناطق کشور است، اظهار داشت: نبود کمیته اطلاع رسانه‌ای و تبلیغات باعث شده که طراحی و نصب برخی المان‌های تاثیرگذاری لازم را نداشته باشد.

مقامی، راه‌اندازی تور رسانه‌ای با حضور فعالان رسانه‌ای مرکز کشور در خراسان جنوبی را در راستای معرفی ظرفیت‌های استان در رسانه‌ای کشور را پیشنهاد داد و گفت: راه‌اندازی این تورها مورد پذیرش اداره‌کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان هم قرار گرفته که قطعا نقش موثری در معرفی ظرفیت‌های استان به ویژه در بخش گردشگری خواهد داشت.

وی یادآور شد: ترویج گردشگری مرزعه با توجه به ظرفیت خراسان جنوبی در بخش کشاورزی، ترویج گردشگری صنعت با توجه ظرفیت استان در زمینه تولید لاستیک، کاشی و سرامیک و معادن غنی از جمله پیشنهاداتی است که توسط فعالان رسانه‎‌ای استان برای توسعه گردشگری در خراسان جنوبی به ما منتقل شده است