استاندار: چاپخانه‌های خراسان جنوبی در تراز ملی هستند

استاندار خراسان جنوبی گفت: وضعیت چاپخانه‌های استان مطلوب است و برخی از این واحدها در تراز ملی و حتی فراتر هستند.


به گزارش خبرنگار پایگاه خبری بازتاب خراسان،جواد قناعت روز شنبه در حاشیه بازدید از شرکت‌های چاپ و نشر استان در جمع خبرنگاران افزود: دستگاه‌های اجرایی که به نوعی با حوزه چاپ و نشر ارتباط دارند، ظرفیت‌های موجود صنعت چاپ استان را از نزدیک ببینند و از آنها به نحو مطلوب استفاده کنند.

وی گفت: خراسان جنوبی در صنعت چاپ با چاپخانه‌هایی که دارد در این زمینه حرف اول را در شرق کشور می‌زند و از استان‌های سرآمد در صنعت چاپ و نشر است.

استاندار خراسان جنوبی تصریح کرد: تولیدات این واحدها با توجه به کیفیت و زیرساخت خوبی که دارند، به برخی استان‌ها از جمله اصفهان صادر می‌شود که به لحاظ زیرساخت‌ها شرایط مطلوب‌تری دارند.

وی هدف از این بازدید را خداقوت به فعالان عرصه چاپ و نشر استان عنوان کرد و گفت: با توجه به اینکه در هفته چاپ فرصت نشد با فعالان این عرصه دیدار داشته باشیم، لذا برنامه‌ریزی شد و امروز در قالب این بازدید از نزدیک با فعالیت چاپخانه‌های استان بیشتر آشنا شدیم.

قناعت با اشاره به اینکه فعالان صنعت چاپ و نشر، نقش مهمی در توسعه اجتماعی دارند افزود: صنعت چاپ خراسان جنوبی قدمت ۶۰ تا ۷۰ سال دارد و یکی از ظرفیت‌های مهم استان است.

به گزارش بازتاب خراسان ،استاندار خراسان جنوبی امروز با همراهی مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی، مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی، مدیرکل حوزه استاندار و روابط عمومی استانداری، جمعی از مدیران ستادی استانداری و دستگاه‌های اجرایی از شرکت چاپ و نشر گلرو در شهرک صنعتی شهرستان خوسف، شرکت آپادانا پلاست در شهرک صنعتی بیرجند و شرکت چاپ و نشر امروز خراسان جنوبی در بیرجند بازدید کرد.