بررسی و تصویب ۱۷۶ طرح اقتصادی در خراسان جنوبی

معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار خراسان جنوبی از بررسی و تصویب ۱۷۶ طرح اقتصادی در این استان برای دریافت تسهیلات تبصره ۱۸ قانون بودجه خبر داد.


به گزارش خبرنگار پایگاه خبری بازتاب خراسان،جواد اشرفی روز یکشنبه در کمیته استانی بند الف تبصره ۱۸ قانون بودجه ۱۴۰۱ افزود: در این راستا دستگاه‌های اجرایی و نهادهای حمایتی عاملیت دارند که تاکنون ۱۷۶ طرح اقتصادی در کمیته کارشناسی و استانی بررسی و مصوب شده است.

وی با اشاره به اینکه این طرح‌ها برای دریافت تسهیلات به بانک‌های عامل معرفی شدند گفت: در مرحله اول ابلاغ اعتبارات بند الف تبصره ۱۸ قانون بودجه سال ۱۴۰۱ تاکنون حدود ۲ هزار و ۶۰۰ میلیارد ریال اعتبار تخصیص یافته است.

معاون اقتصادی استاندار خراسان جنوبی ادامه داد: در گام بعدی اوراق خزانه‌ در اختیار بانک‌های عامل قرار خواهد گرفت که با منابع بانکی ادغام شود و بتوانیم در اختیار سرمایه‌گذاران و طرح‌های نیمه‌تمام استان قرار دهیم.

وی گفت: طرح‌هایی که به کمیته استانی واصل شده، فرآیند بررسی خود را در کمیته تخصصی سازمان‌های مربوطه طی کرده‌ است.

اشرفی اظهار داشت: اعضای کمیته استانی درخصوص تعدادی از طرح‌ها ملاحظاتی دارند لذا برای نظارت میدانی به منظور بررسی میزان تحقق و پیشگیری از انحراف، طرح توسط اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی برگشت می‌کند تا اعتبارات در محل خودش هزینه شود.

همچنین معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار خراسان جنوبی گفت: مشکل زیرساخت برق شهرک‌های صنعتی استان با انعقاد ۲ توافق‌نامه رفع می‌شود.

علیرضا عباس‌زاده در جلسه بررسی مشکلات زیرساختی شهرک‌های صنعتی استان افزود: برای حل مشکل زیرساخت برق شهرک‌های صنعتی شهید رحمانی خوسف، دیهوک طبس، نهبندان، سه قلعه سرایان و حاجی آباد زیرکوه در قالب بند هفت مصوبات سفر دوم رئیس جمهور به خراسان جنوبی، توافق‌نامه‌ای بین دستگاه‌های مربوطه منعقد شده است.

وی بیان کرد: در قالب بند ۹ مصوبات سفر دوم رئیس جمهور به استان، مبلغ ۲ هزار میلیارد ریال برای اجرای شبکه‌های برق روستایی، شهرک‌های صنفی و سایر موارد مصوب شده که به منظور انجام این کار نیز توافق‌نامه‌ای منعقد شده است.

معاون عمرانی استاندار خراسان جنوبی با اشاره به اینکه خط انتقال برق به منطقه ویژه اقتصادی هم در حال اجراست گفت: شرکت شهرک‌های صنعتی استان در قالب اجرای چند پروژه، رفع دیگر مشکلات شهرک‌های صنعتی خراسان جنوبی را در سال جاری پیگیری می‌کند.