اجرای عملیات بیابان زدایی در شهرستان خوسف به وسعت ۳۰۰ هکتار

رئیس منابع طبیعی وآبخیز داری شهرستان خوسف از اجرای ۳۰۰ هکتار عملیات بیابان زدایی با احداث هلالی آبگیر و بذر پاشی در دهستان قلعه زری بخش ماژان خبر داد.


به گزارش پایگاه خبری بازتاب خراسان ،خوسف به عنوان تکه‌ای از پازل خراسان جنوبی از سونامی خشکسالی در امان نبوده و پیامدهای نامطلوبی بر خود دیده است. هر چند به طور دوره‌ای در این شهرستان هم اقداماتی اجرایی می‌شود اما می‌طلبد گام استوار متولیان در مراتع بیابانی این شهرستان از بروز بحران جلوگیری کند.

رضا سبزی، رئیس منابع طبیعی و آبخیزداری شهرستان خوسف بیان کرد: از محل اعتبارات ملی بیابان زدایی، احداث هلالی آبگیر در ۳۰۰ هکتار از مراتع دشت سیب چاه در منطقه سرچاه عماری انجام می‌شود.

وی گفت: در بحث بیابان زدایی علاوه بر مراتع دهستان قلعه زری، ۳۰ هکتار هلال آبگیر و بذرپاشی در مراتع گرنگ و قیصار از توابع بخش مرکزی خوسف انجام شده است.

سبزی بیان کرد: همچنین ۵۵۰ هکتار از جنگل‌های دست کاشت دهستان خور و دهستان قلعه زری، در سه نوبت آبیاری انجام شده است.

رئیس منابع طبیعی و آبخیزداری شهرستان خوسف گفت: جلوگیری از رشد بیابان، مدیریت رواناب‌ها و کاهش گرد و غبار و تأمین علوفه دام‌های سبک و سنگین در دراز مدت از جمله اهداف اجرای این طرح است.

سبزی ادامه داد: با توجه به فصل جمع‌آوری بذر، تاکنون یک تن بذر قره داغ برداشت شده و برداشت بذر از سایر گونه‌های گیاهان و درختچه‌های مرتعی در دستور کار قرار دارد.