بازگشت مهمانی از سیبری، به آغوش طبیعت در شهرستان خوسف

دوستدار محیط زیست در خوسف، یک بهله عقاب صحرایی را به نمایندگی حفاظت محیط زیست این شهرستان تحویل داد.


به گزارش پایگاه خبری بازتاب خراسان ،رئیس نمایندگی حفاظت محیط زیست شهرستان خوسف گفت: یک بهله عقاب صحرایی که در اثر گرمی هوا و سوء تغذیه از نظر جسمانی ضعیف شده بود توسط یکی از دوستداران حیات وحش تحویل نمایندگی حفاظت محیط زیست شهرستان خوسف شد.


دادی با بیان اینکه این پرنده زیبا پس از سه روز تیمار و مراقبت در طبیعت شهرستان رها سازی شد افزود: نام علمی این عقاب، عقاب اِستپی است، اما با توجه به اینکه این پرنده، یک پرنده شکاری مهاجر هست و در صحرا و دشت زندگی می‌کند در زبان فارسی به این گونه از پرنده عقاب صحرایی گفته می‌شود.


وی گفت: زیستگاه این پرنده دشت‌های باز و خشک، مناطق نیمه بیایانی تا بیابانی و کوهپایه‌ها است و در ایران این پرندگان به صورت مهاجر عبوری به صورت دسته جمعی در فصل زمستان از سیبری وارد کشور می‌شوند که در نواحی وسیعی از کشور مشاهده و گزارش شده‌اند.


رئیس نمایندگی حفاظت محیط زیست شهرستان خوسف افزود: غذای این پرندگان بیشتر جوندگان، پرندگان، خزندگان و حشرات بزرگ است، اما گاهی از لاشه‌ها و زباله‌ها نیز تغذیه می‌کنند.


عقاب استپی یک شکارچی ماهر است و در کنترل جمعیت جوندگان و آفات کشاورزی نقش بسزایی دارد.


دادی از مردم خواست تا با مشاهده این گونه موارد با نمایندگی‌های حفاظت محیط زیست تماس بگیرند تا به برگرداندن این گونه‌های کمیاب و منحصر به فرد به چرخه طبیعت کمک کنند.