// ۳۱ فروردين ۰۲ ، ۱۱:۲۸
۳۰ طرح گردشگری خراسان جنوبی در دست اجرا

مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی خراسان جنوبی گفت: ۳۰ طرح گردشگری در این استان با هدف ایجاد اشتغال پایدار و افزایش فضای اقامتی و تفریحی در دست اجرا است.


به گزارش پایگاه خبری بازتاب خراسان ، هادی شاهوردی روز پنجشنبه در حاشیه نشست کارگروه تسهیل و رفع موانع تولید خراسان جنوبی اظهار داشت : این طرح‌ها در بخش‌های مختلف اعم از مجتمع‌های گردشگری و بوم‌گردی در حال اجراست که با توجه به تقاضای متقاضیان و نیازسنجی که در سنوات گذشته صورت گرفته، مجوز آنها صادر شده است و امیدواریم با رویکرد جدید، فرآیند صدرو مجوز در شهرستان‌های نیازمند تاسیسات گردشگری تسهیل شود.

وی تعداد آثار خراسان جنوبی در فهرست میراث ملی و جهانی را هزار و ۶ اثر ذکر کرد و گفت: از این تعداد پنج اثر شامل باغ و عمارت اکبریه بیرجند، بیابان لوت، قنات بلده فردوس و ژئوپارک طبس ثبت جهانی شده و روستای خراشاد (توبافی) نیز در حوزه صنایع دستی، روستای جهانی است.

مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی خراسان جنوبی یادآور شد: پرونده کاروانسراهای استان هم در نوبت بررسی کمیته میراث جهانی یونسکو است و پرونده آسبادها نیز تنظیم و به یونسکو ارسال شده است.

وی تصریح کرد: در حوزه گردشگری و معرفی خراسان جنوبی در داخل و خارج از استان و کشور نیاز به کمک رسانه‌ها و همه دغدغه‌مندان این حوزه داریم.

شاهوردی با بیان اینکه معرفی نشدن استان یکی از چالش‌های گردشگری است گفت: بیش از ۳۰۰ دقیقه تولید محتوا در زمینه معرفی جاذبه‌های گردشگری، آثار تاریخی، مستحدثات، تاسیسات و ظرفیت‌های گردشگری استان در این اداره کل با همکاری بخش خصوصی انجام شده است و تلاش کردیم از همه ظرفیت‌های موجود در فضای مجازی و رسانه‌ها استفاده شود.

وی با اشاره به لزوم حمایت از سرمایه‌گذاران در بخش تسهیلات و صدور مجوزهای گردشگری ادامه داد: تلاش شده در صدور مجوزها دقت بیشتری صورت گیرد تا افرادی به حوزه گردشگری ورود کنند که سبقه لازم و توان مالی مشخصی داشته باشند و در سیر مراحل انجام کار و بعد از افتتاح مجموعه خود به مشکل برخورد نکنند.

مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی خراسان جنوبی گفت: امسال به توسعه زیرساخت‌های گردشگری و ایجاد مجموعه‌ها در شهرستان‌های شرقی استان به صورت ویژه پرداخته خواهد شد تا توازن حوزه گردشگری رشد یابد.