۳۰ بقعه متبرکه خراسان جنوبی در تحویل سال میزبان مسافران است

مدیرکل اوقاف و امور خیریه خراسان جنوبی گفت: ۳۰ بقعه و امامزاده شاخص استان با برگزاری مراسم سال تحویل پذیرای مسافران نوروزی است.


به گزارش پایگاه خبری بازتاب خراسان ، حجت‌الاسلام پرویز بخشی‌پور روز دوشنبه در بازدید از بقاع متبرکه بیرجند افزود: ۹۶ بقعه متبرکه این استان در آستانه سال نو و عید نوروز برای ارائه خدمات به مردم و مسافران نوروزی پیش‌بینی شده است.

وی ادامه داد: ۲ برنامه به مناسبت نوروز ۱۴۰۲ و ماه مبارک رمضان شامل طرح آرامش بهاری و ضیافت الهی در بقاع متبرکه اجرا می‌شود.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه خراسان جنوبی از تامین ۷۶۱ کانکس و واحدهای زائرسرا در بقاع شاخص استان خبر داد و گفت: ۳۲ مبلغ که ۲۰ نفر از قم و ۱۲ نفر بومی استان هستند از ۲۸ اسفند تا پایان ماه مبارک رمضان در بقاع متبرکه مستقر می‌شوند.

وی با اشاره به ترتیل خوانی قرآن کریم در ۳۰ محفل بقاع متبرکه افزود: برپایی ۱۰ محفل انس با قرآن با حضور قاریان خارج و داخل استان و سه کرسی تلاوت و تفسیر قرآن در شهرستان‌های بیرجند، قاینات و فردوس از دیگر برنامه‌های استان است.

حجت‌الاسلام بخشی‌پور اظهار داشت: ۱۰ هزار و ۲۷۷ موقوفه و ۲۲ هزار رقبه در استان خراسان جنوبی وجود دارد و بیشتر موقوفات بعد از پیروزی انقلاب اسلامی انجام شده است