جلسه آموزشی و توجیهی مدیران تاسیسات گردشگری شهرستان طبس

جلسه آموزشی ، هماهنگی و توجیهی برای مدیران تاسیسات و فعالین گردشگری شهرستان طبس با حضور اعضای شورای امر به معروف و نهی از منکر با برگزار گردید.


به گزارش خبرنگار پایگاه خبری بازتاب خراسان ، محمد عرب رئیس اداره میراث فرهنگی نکاتی در مورد ظرفیت های متعدد و متنوع شهرستان در حوزه گردشگری ارائه داد و گفت: گردشگری صنعت نوپایی است که در چند سال اخیر بدلیل شیوع ویروس کرونا بشدت آسیب دید.

عرب افزود: مجموعاً حدود 70 واحد گردشگری شامل : 38 اقامتگاه بوم گردی ، 2 هتل ، 3 مجتمع گردشگری تفریحی ، اقامتی و پذیرایی ، 6 آژانس و دفتر خدمات مسافرتی و گردشگری ، 13 رستوران و سفره خانه سنتی و 8 مجتمع خدماتی رفاهی بین راهی آماده خدمات دهی هستند. و ظرفیت اسکان 1856 نفر در شبانه روز در واحدهای اقامتی پیش بینی شده است.

عرب گفت: گردشگران ملزم به رعایت قوانین و احترام به فرهنگ جامعه میزبان هستند و مدیران مجموعه های گردشگری حتما تذکر لسانی و نصب پیام های مرتبط را مدنظر داشته باشند. عرب گفت : همکاری و همراهی تاسیسات گردشگری با نیروی انتظامی مورد تاکید ماست.
حجه الاسلام محمدی امام جمعه شهرستان طبس گفت: میراث فرهنگی ریشه در تاریخ و اعماق انسان ها دارد و موضوع سیر وسیاحت ، گردش و تفریح با انسان ها اجین شده است و مقام معظم رهبری موضوع گردشگری را یک مساله اشتغال زا معرفی نمودند. گردشگری اگر پیوست فرهنگی داشته باشد روزی حلال را به دنبال خواهد داشت و این امر با عزم راسخ ممکن است، طبس به دارالمومنین معروف است 223 شهید دارد ، تدین مردم در عاشورا ، محرم ، صفر و... زبانزد است. برنامه و هماهنگی باید برای توسعه گردشگری و سالم سازی آن باشد، بعضی می خواهند تصور ایجاد کنند که ما با گردشگری مشکل داریم در حالیکه ما به دنبال توسعه گردشگری سالم و استفاده از ظرفیت های آن هستیم.کسیکه به عنوان مسافر و میهمان به جایی سفر می کند نباید به خودش اجازه دهد که به فرهنگ وتمدن مردم توهین کند.
اکبرزاده معاون هماهنگی امور عمرانی فرمانداری ویژه شهرستان گفت : شهرستان طبس بعنوان عروس کویر شناخته می شود، با وجود آسیب ها و کارشکنی های که دشمن برای مردم در نظر گرفته ، اهمیت امر به معروف و نهی از منکر مانند جریان خون در یک پیکر است و سهل انگاری در این مساله موجب مرگ تدریجی خواهد شد،

رونق کسب وکار بستگی به امنیت و امنیت هم از طریق امر به معروف محقق میشود، با عنایت به فرارسیدن نوروز بعضی گروه ها اقدام به برگزاری تور بصورت غیرمجاز می کنند و باعث آسیب می شود که از ورود تورهای غیرمجاز جلوگیری خواهیم کرد، انتظار داریم امسال سالی متفاوت و سفر خوشی را برای مسافران فراهم کنیم.
سرهنگ مریمی فرماندهی نیروی انتظامی بر رعایت و حفظ حرمت ماه مبارک رمضان تاکید کرد و گفت: قوانین و مقررات روشن هست و باید بعنوان تکلیف قانونی انجام دهیم، ارتباط نزدیک مدیران واحد های گردشگری با نیروی انتظامی ، رعایت کلیه شئونات اخلاقی و اسلامی توسط پرسنل اقامتگاه، تذکر به گردشگران نسبت به رعایت شئونات اسلامی ، رعایت موارد امنیتی و حراست از اموال مسافرین مورد تاکید است.
سرهنگ مهریان جانشین فرماندهی ناحیه مقاومت بسیج سپاه طبس گردشگری را صنعت اشتغال زا خواند که طبس ظرفیت های زیادی در این زمینه دارد و امیدواریم صنعت گردشگری برکت پیدا کند و هرچه درآمد از گردشگران برای همشهریان می آید تبدیل به برکت شود، آمران امر به معروف طبق قانون و دستور ریاست محترم ستاد در ایام نوروز فعال خواهند بود و در مناطق گردشگری حضور خواهند داشت و تذکر لسانی را انجام خواهند داد و مدیران واحدهای گردشگری نهایت همکاری و همراهی را داشته باشند.