بیش از ۶۰ هزار گردشگر در خراسان جنوبی اقامت کردند

مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی خراسان جنوبی گفت: از ۱۷ اسفند ماه تاکنون بیش از ۶۰ هزار گردشگر و مسافر گردشگردر اماکن اقامتی این استان اقامت داشته‌اند.


به گزارش پایگاه خبری بازتاب خراسان ،هادی شاهوردی روز پنجشنبه در بازدید استاندار خراسان جنوبی از دبیرخانه ستاد اجرایی خدمات سفر استان واقع در اداره‌ کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی خراسان جنوبی افزود: از این تعداد، اقامت ۲۸ هزار نفر در تاسیسات گردشگری و ۳۲ هزار مسافر در کمپ‌های موقت شهرداری‌ها و زائرسراها ثبت شده است.

وی گفت: از ۲۸ اسفند ماه مکان‌های اسکان آموزش و پرورش هم آماده پذیرش و اقامت مسافران نوروزی خواهد بود و طی ۲۴ ساعت گذشته بیش از هشت هزار نفر در خراسان جنوبی اقامت داشته‌اند.

دبیر ستاد اجرایی خدمات سفر استان خراسان جنوبی اظهار داشت: از ۱۷ اسفند ماه تاکنون سه فوتی تصادفات جاده‌ای داشته‌ایم که امیدواریم با اقدامات مختلف شاهد افزایش این تلفات نباشیم و در این مدت ۸۰ مصدوم جاده‌ای به مراکز درمانی اعزام شدند.

وی افزود: اداره‌ کل امور عشایر استان ۳۷ استراحتگاه عشایری را در محورهای استان برپا کرده‌ که ۶۰۰ نفر در این ایستگاه‌ها از ۱۷ اسفند ماه تاکنون خدمات دریافت کرده‌اند.

شاهوردی با بیان اینکه در این مدت سه‌ هزار و ۵۷۶ مورد تردد وسایل نقلیه عمومی در استان ثبت شده است گفت: همچنین ۲۲۶ مورد بازرسی توسط تیم‌های تعزیرات حکومتی انجام شده و ۵۷ پرونده به ارزش ۵۴۶ میلیون تومان تشکیل شده است.

وی اظهار داشت: از ۱۷ اسفند ماه تاکنون ۲۵۰ هزار مورد بازدید از جاذبه‌ها و ظرفیت‌های گردشگری خراسان جنوبی انجام شده همچنین در ۲۴ ساعت گذشته ۵۰ هزار مورد بازدید از این ظرفیت‌ها انجام شده است.

مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی خراسان جنوبی افزود: ارگ کلاه فرنگی بیرجند را امروز برای بازدید گردشگردان نوروزی از فرمانداری بیرجند تحویل گرفتیم و اقدامات خوبی در راستای نورپردازی، تعمیرات و بازسازی آن انجام شده است.

وی از تولید ۳۰۰ دقیقه کلیپ معرفی جاذبه‌های گردشگری خراسان جنوبی خبر داد و گفت: این کلیپ‌ها در صفحه آپارات استان برای دسترسی عموم بارگذاری شده است و از همه ظرفیت فضای مجازی و رسانه‌ای برای معرفی ظرفیت‌ها و جاذبه‌های گردشگری استان استفاده می‌کنیم.

شاهوردی از ایجاد صفحه اختصاصی ستاد اجرایی خدمات سفر خراسان جنوبی در گوگل خبر داد و گفت: هدف از این اقدام معرفی تمامی خدمات انجام شده در کمیته ۱۳ گانه ستاد اجرایی خدمات سفر و معرفی ظرفیت‌های گردشگری است‌.