کانون طلاب جمعیت هلال احمر در قهستان افتتاح شد

ه مناسبت ایام الله دهه فجر کانون طلاب حوزه علمیه جمعیت هلال احمر در قهستان شهرستان درمیان افتتاح شد.


به گزارش پایگاه خبری بازتاب خراسان ، محمدعلی کاوسی در مراسم افتتاحیه کانون طلاب حوزه علمیه قهستان، اظهار داشت: همکاری روحانیت و جمعیت هلال احمر می‌تواند ثمرات بسیار خوبی برای کشور داشته باشد.

وی با بیان اینکه کانون‌های مختلف هلال احمر هر چه سطح دینی و سطح علمی بالاتری داشته باشند، کارایی و ارزش بیشتری خواهند داشت، افزود: در استان حادثه خیز خراسان جنوبی مردم خود ایمنی و آموزش‌های امدادی را باید جدی بگیرند.

مدیرعامل جمعیت هلال احمر خراسان جنوبی با اشاره به اینکه اگر امروز به دنبال تأسیس کانون طلاب هستیم برای این است که طلاب صاحب سخن هستند، گفت: کانون طلاب نقش مهمی در پرورش شخصیت دانش آموزان و جوانان ایفا می‌کند.

حجت الاسلام محمدعلی درویشی، نماینده ولی فقیه در جمعیت هلال احمر خراسان جنوبی نیز در این جلسه اظهار داشت: هلال احمر گسترده‌ترین نهاد مردمی ست که بر پایه مشارکت عمومی و داوطلبانه مردم بنا شده و فعالیت‌های آن نیز بسیار ارزشمند است.

وی بیان کرد: همه اقشار جامعه از کودک تا سالمند در قالب کانون‌های مختلف از جمله کانون غنچه هلال، کانون دانش آموزی، کانون عشایری و روستایی، کانون دانشجویی و کانون طلاب در جمعیت هلال احمر مشارکت دارند.

نماینده ولی فقیه در جمعیت هلال احمر خراسان جنوبی با اشاره به اینکه جمعیت هلال احمر دولتی نیست بلکه کمک کار دولت در حوادث و بلایا است، افزود: بر اساس تفاهم نامه‌ای فی‌مابین مدیر حوزه علمیه قم، حوزه نمایندگی ولی فقیه و جمعیت هلال احمر، کانون طلاب باید تشکیل شود.

وی با بیان اینکه این کانون‌ها با هدف خدمت به جامعه و استفاده از ظرفیت علمی طلاب با توجه به اهداف جمعیت هلال احمر تشکیل می‌شود، گفت: یک طلبه وقتی آموزش کمک‌های اولیه را فرا می‌گیرد صرفاً برای مقابله با یک حادثه نیست بلکه در تمام لحظه‌های زندگی مجهز به علم است.