بیرجند شهر بحرانی در تصادفات درون شهری کشور

رئیس پلیس راهنمایی و رانندگی استان گفت: شهرستان بیرجند به عنوان یک شهر بحرانی در حوزه تصادفات درون شهری کشور می باشد.


به گزارش خبرنگار پایگاه خبری بازتاب خراسان، سرهنگ علیرضا عباسی طی گفتگویی اظهار داشت: متاسفانه تصادفات درون شهری بیرجند به صورت چشمگیر و نگران کننده ای افزایش پیدا کرده و برابر اعلام پلیس راهنمایی و رانندگی فراجا، این شهر جزء شهرهای بحرانی کشور در حوزه تصادفات درون شهری محسوب می شود.

وی افزود: از ابتدای امسال تصادفات فوتی شهر بیرجند در مقایسه با مدت مشابه سال قبل 200 درصد افزایش داشته است به طوری که سال گذشته تعداد 7 نفر از شهروندان جان خود را از دست داده اند و اما امسال این تعداد به 21 نفر رسیده است که 57 درصد آنها عابران پیاده می باشند.

رئیس پلیس راهنمایی و رانندگی استان خراسان جنوبی با اشاره به وقوع هزار و 583 فقره تصادف درون شهری در بیرجند؛ تصریح کرد: تعداد زیادی از تصادفات خسارتی بوده که به دلیل عدم نیاز به ترسیم کروکی در آمار قید نشده است و این آمار نیز نگران کننده می باشد.

این مقام انتظامی یاداور شد: از ابتدای سال جاری تاکنون پلیس با 147 هزار و 720 تخلف رانندگی در شهر بیرجند برخورد کرده است که 13 هزار و 576 مورد آن تخلفات حادثه ساز بوده و در این مدت 173 خودرو و 240 دستگاه موتورسیکلت متخلف نیز توقیف شده است ولی قطعا پلیس به تنهایی و با ابزار جریمه نخواهد توانست تصادفات را کنترل کند.

سرهنگ عباسی بیان داشت: سال گذشته اعلام کردیم چنانچه مصوبات شورای ترافیک اجرایی نگردد و هوشمند سازی کنترل تخلفات در مرکز استان انجام نشود، شاهد افزایش تصادفات خواهیم بود و امسال متاسفانه این اتفاق به وقوع پیوسته است.

وی با اشاره به این که بارها عنوان کرده ایم پلیس با ابزار جریمه به تنهایی نمی تواند جلوی تصادفات را بگیرد و 33 دستگاه مسئول در ترافیک باید به وظایف قانونی خود عمل کنند؛ خاطرنشان کرد: شهر بیرجند جزء معدود مراکز استان در کشور است که سیستم های هوشمند کنترل تخلفات ندارد.

رئیس پلیس راهنمایی و رانندگی استان خراسان جنوبی عنوان داشت: نبود پل های هوایی عابر پیاده مکانیزه، عدم پیاده رو سازی در برخی از معابر، روشنایی کم و ناایمن بودن برخی گذرگاه های عابر پیاده را از علل اصلی تصادفات عابران پیاده در شهر بیرجند دانست و به این نکته اشاره کرد رانندگان حتی در گذرگاه ها حق تقدم عابران پیاده را رعایت نمی کنند.

وی در پایان از همه مردم و دستگاه های مسئول خواست ضمن توجه بیشتر به ترافیک شهر بیرجند و ارتقاء فرهنگ ترافیک با ایجاد همدلی در خصوص کاهش تخلفات و تصادفات رانندگی تلاش نمایند چرا که عنوان شهر بحرانی در حوزه تصادفات، زیبنده شهر فرهیخته بیرجند در کشور نمی باشد.