احتمال اضافه شدن یک نماینده از خراسان جنوبی به مجلس

نماینده مردم بیرجند، درمیان و خوسف در خانه ملت با اشاره به طرح افزایش تعداد نمایندگان مجلس گفت: در صورت اجرای این طرح یک نماینده از خراسان جنوبی به مجلس اضافه خواهد شد.

به گزارش خبرنگاه پایگاه خبری بازتاب خراسان ،حسین خسروی اسفزار امروز در گفت‌وگویی در خصوص طرح افزایش تعداد نمایندگان مجلس اظهار کرد: طبق قانون اساسی هر ۱۰ سال باید ۲۰ نفر به نمایندگان مجلس اضافه شود که عملا طی ۲۰ سال گذشته این کار انجام نشده است.

وی با بیان اینکه اگر این طرح نهایی شود حدود ۴۰ نفر باید به نمایندگان استان‌ها اضافه شود گفت: این موضوع فقط در حد اتفاقاتی است که در کمیسیون‌های شوراها مطرح شده و هنوز مطالب نهایی نشده است.

نماینده مردم بیرجند، درمیان و خوسف در مجلس شورای اسلامی بیان کرد: این مطلب را نیز باید تأکید کنم که موضوعات گاهی اوقات به کارگروه‌ها در کمیسیون‌ها سپرده می‌شود یعنی بحث افزایش نمایندگان در کدام استان باشد و یا چه تعداد باشد در کارگروه‌های تخصصی بررسی می‌شود.

وی گفت: بنده در این کارگروه تخصصی حضور نداشتم ولی گزارش آن که به صحن کمیسیون شورا آمد، سه شاخص داشت شامل جمعیت، مساحت و یک شاخص حاشیه‌ای و مسائل امنیتی که باید در نظر گرفته شود.

خسروی اسفزار با بیان اینکه تقریبا نتیجه جلسات این شده که به یکی از حوزه‌های خراسان جنوبی، یک نماینده اضافه شود که با این اوصاف خراسان جنوبی پنج نماینده خواهد داشت اظهار کرد: البته این طرح هنوز نهایی نشده است، بالاخره قانون است و پایین و بالا می‌شود .