استقبال متفاوت نهبندانی‌ها از رئیس جمهور + عکس

رئیس جمهور در دومین سفر استانی به خراسان جنوبی مهمان مردم شهرستان نهبندان شد و مردم این منطقه رفع محرومیت را مهمترین خواسته و چشمداشت خود از آیت الله رئیسی عنوان کردند.


به گزارش پایگاه خبری بازتاب خراسان ،آغاز دور دوم سفرهای رئیس جمهور از خراسان جنوبی شوق و اشتیاقی را در بین مردم این استان ایجاد کرده و امید به آن دارند که این سفرها مقدمه‌ای بر رفع محرومیت از منطقه و توسعه باشد.
در دومین روز سفر رئیس جمهور به خراسان جنوبی، امروز شهرستان نهبندان میزبان آیت الله رئیسی است و مردم این شهرستان از ساعات ابتدای صبح خود را به مصلی امام علی(ع) شهر رسانده اند تا با لبیک به دعوت مسئولان، از نزدیک با رئیس جمهور دیدار کرده و خواسته‌هایشان را مطرح کنند.

رئیس جمهور در دومین روز سفر استانی به خراسان جنوبی صبح جمعه -۲۵ آذر ماه - با بالگرد عازم نهبندان شد و مسیر محل فرود بالگرد تا مصلای امام علی (ع) را با خودرو پیمود که در این مسیر جمعیت زیادی برای استقبال به کاروان دولت مردمی پیوستند.
خودرو حامل رئیس جمهور به جهت ازدحام جمعیت چند مرتبه در مسیر رسیدن به مصلای نهبندان متوقف شد.
جمعیت حاضر در این مسیر مشتاقانه کاروان خودرویی رئیس جمهور را تا مصلای نهبندان همراهی کردند و شعارهایی از جمله «صلی علی محمد یاور رهبر آمد» را سر دادند.
همچنین برخی از شهروندان در این مسیر به رئیس جمهور شاخه‌های گل اهدا کردند.
رئیس جمهور هم در جمع مردم نهبندان گفت: از حضور پرشور مردم سختکوش با علم و فرهنگ و با بصیرت نهبندان و همه مناطق اطراف و جمعیت بسیاری که در محوطه ایستاده و در خیابان‌های اطراف به خاطر کمبود جا هستند، صمیمانه تقدیر و تشکر دارم.
آیت الله رئیسی پیش از سفر به نهبندان از برخی روستاهای مرزی شهرستان سربیشه نیز بازدید و با جمعی از مردم گفت و گو و دیدار کرد.
آیت‌الله رئیسی در اجتماع مردم نهبندان گفت: تصور کردند ایران مثل کشورهای دیگر است و می‌توانند با مردم ایران مثل کشورهای دیگر بازی بکنند و شعارهای دروغین و دهان پرکن بدهند.
وی گفت: فکر کردند با کلمه آزادی می‌توانند مردم را گول بزنند و با اسم بردن از زندگی، مردم به حرف آنها اعتماد می‌کنند اما مردم خوب می‌شناسند و می‌دانند آنها اگر سلب کننده زندگی مردم نباشند به هیچ کسی در عالم زندگی نمی‌دهند.
رئیس جمهور ادامه داد: کدامین نقطه و کدام منطقه از دنیا شما زندگی دادید، در کنار ما مرز قرار دارد و آن طرف مرز افغانستان است که با این کشور چه کردند؟
آیت الله رئیسی تصریح کرد: دو دهه حضور شما در افغانستان بر سر مردم مظلوم و مسلمان افغانستان چه آورده‌ و آیا یک نقطه در افغانستان هست که در جای خودش قرار داشته باشد.
وی افزود: از حضور پرشور مردم سختکوش با علم و فرهنگ و با بصیرت نهبندان و همه مناطق اطراف و جمعیت بسیاری که در محوطه ایستاده و در خیابان‌های اطراف به خاطر کمبود جا هستند، صمیمانه تقدیر و تشکر دارم.
رئیس جمهور بیان کرد: این حضور پرشور و محبت شما این لطف به انقلاب، اسلام و خون مطهر شهیدان است، این اعلام حضور برای دفاع از ولایت و ارزش‌های انقلاب اسلامی است و بنده هم به عنوان خدمتگزار شما و سرباز ولایت حقیقتا باید از سودای دل به خاطر حضور با محبت و با صفای مردم تشکر و تقدیر کنم.
وی گفت: واقعیت این است که علت اینکه دشمن نمی‌تواند علیرغم همه توطئه‌ها و فتنه‌ها به این کشور تعدی کند همین حضور با صفای مردم در عرصه‌های مختلف سیاسی و اجتماعی است و آنچه پشتوانه نظام بوده، مردم متدین و دلداده به انقلاب است.
آیت‌الله رئیسی گفت: آنچه باعث شده دشمن نتواند، نه اینکه نمی‌خواهد بلکه نتواند به خواسته‌های خود برسد و توطئه‌هایش را عملیاتی کند به دلیل همین حضور، بصیرت، شور و شعور مردم و فهم و بصیرت مردم که احساس می‌کنند امروز باید با همه حضور و توان برای حفظ ارزش‌های انقلاب اسلامی ایستادگی کنند.
رئیس جمهور در ادامه سفر امروز، در دهستان مرزی لانو به عنوان منطقه هدف فعالیت گروه‌های جهادی در راستای محرومیت‌زدایی حضور یافت و به اعضای گروه‌های جهادی مستقر در این روستاها نیز خداقوت گفت.

آیت الله رئیسی: نگاه نیروهای انقلاب به رفع محرومیت است

آیت الله رئیسی سپس در جمع مردم دهستان مرزی لانو شهرستان سربیشه گفت: ترک روستا خیلی ساده است اما رفتن و نشستن در حاشیه شهرها که مشکلی را حل نمی‌کند و بر مشکل افزوده می‌شود.
خبر خوش رئیس‌جمهور برای مرزنشینان خراسان جنوبی در شهرستان نهبندان پرداخت یک نوبت عواید فروش سوخت به مرزنشینان استان بود.
پرداخت این عواید به تعداد زیادی از روستاهای مرزی خراسان جنوبی از سال ۱۳۹۹ قطع شده بود.
ایشان در اجتماع مردم نهبندان گفتند: «من با سفر به شهرستان محروم نهبندان می‌خواهم توجه مسوولان سطوح مختلف دولتی و استانی را به‌طور کامل به این منطقه و مناطقی از این قبیل جلب کنم و از آنها انتظار دارم که اهتمام خود را بر روی نقاط دورافتاده که غالبا محرومیت‌های زیادی را از دوران‌های قبل تحمل کرده‌اند، متمرکز کنند».

 در ادامه بیننده گزارش تصویری باشید :

عکاس : هانیه جانی