انتقاد رئیس مجمع نمایندگان خراسان جنوبی از تبعیض دوگانه برای کولبران مرزنشین

نماینده مردم نهبندان و سربیشه در مجلس با اشاره به شرایط بازارچه دوکوهانه در خراسان جنوبی و میلک در سیستان و بلوچستان، گفت: این قابل قبول نیست که در همسایگی ما امکان کول‌بری برای مرزنشین فراهم است و طرح رزاق هم اجرا می‌‌شود، اما ما از آن محروم هستیم.

انتقاد رئیس مجمع نمایندگان خراسان جنوبی از تبعیض دوگانه برای کولبران مرزنشین

به گزارش پایگاه خبری بازتاب خراسان ، مصطفی نخعی پیش از ظهر امروز در جمع مردم بندان دغال نهبندان با تبریک هفته بسیج، تمام مردمان این منطقه را بسیجیانی خواند که با روحیه بسیجی، در کنار نیروهای مرزبانی به پاسداری از مرزهای کشور مشغول هستند.

وی اقدامات دولت را در ماندگاری جمعیت و حفظ امنیت مرز موثر خواند و تصریح کرد: زحمات زیادی کشیده شده و اتفاقات خوبی در مسائل زیربنایی، آب، برق، گاز، جاده و ارتباطات رقم خورده که قابل تحسین است.

رئیس مجمع نمایندگان خراسان جنوبی بیان کرد: یکی از پروژه‌های بسیار مهم شهرستان، جاده بین نهبندان، زاهدان است که با پیگیری‌های صورت گرفته، شتاب گرفت.

وی مشکل اصلی مردم منطقه را معیشت و بیکاری عنوان کرد و گفت: خشکسالی‌های 20 ساله برای مردم تبعات فراوانی به همراه داشته است.

نخعی با بیان اینکه کشاورزی و دامداری، پایه و اساس معیشت مردم این منطقه است، اظهار داشت: از دغدغه‌های جدی عشایر و دامداران منطقه، تأمین نهاده و قیمت پایین دام است که با عملیاتی شدن وعده وزیر جهاد کشاورزی مبنی بر خرید تضمینی دام، بخشی از آن رفع خواهد شد.

نماینده مردم نهبندان و سربیشه در مجلس شورای اسلامی تقویت تعاونی‌های عشایری را در کمک به عشایر و رفع مشکلات مؤثر خواند.

وی تعطیلی بازارچه دوکوهانه را از دیگر مشکلات برشمرد و با تأکید بر پیگیری‌های استاندار برای رونق دوباره آن، خاطرنشان کرد: کارهای خوبی انجام شد، اما تغییرات سیاسی و مسایل افغانستان، کار را دوباره گره زد.

نخعی به مقایسه شرایط بازارچه دوکوهانه در خراسان جنوبی و میلک در سیستان و بلوچستان پرداخت و گفت: این قابل قبول نیست که در همسایگی ما امکان کول بری برای مرزنشین فراهم است و طرح رزاق هم اجرا می‌شودف اما ما از آن محروم هستیم.

رئیس مجمع نمایندگان خراسان جنوبی با قدردانی از اقدامات انجام شده، خواستار پیگیری بیشتر برای دایر شدن طرح پرداخت عایدات سوخت مرزنشینی شد.

وی موضوع تعطیلی معدن حاجات را مطرح کرد و با اشاره به وعده معطل مانده شستا مبنی بر احداث کارخانه‌ای جایگزین، اظهار امیدواری کرد: با پیگیری‌های استاندار در شستا، این مهم هر چه زودتر محقق شود.

نخعی به پاره‌ای از مشکلات منطقه اشاره کرد و گفت: مردم این منطقه، حمایت دولت را در بحث تسهیلات ویژه خواستارند و اصلاح آبنماهای جاده دغال، اصلاح پل طبسین، توجه به مسکن محرومین، فعال شدن مقطع متوسطه، احداث ایستگاه آتش‌نشانی از مهمترین دغدغه های مردم است .