اخبار کوتاه خراسان جنوبی

04 / 12 / 1400 

کشف بیش از۴۰۰  کیلو کما در شهرستان زیرکوه
به همت مامورین یگان حفاظت منابع طبیعی شهرستان زیرکوه ،بیش از ۴۰۰ کیلو کما کشف و ضبط شد.
 به گزارش خبرگزاری بازتاب خراسان  ، رییس منابع طبیعی زیرکوه گفت : از ابتدای فصل برداشت کما ، قریب به ۲ تن کما در شهرستان زیرکوه ضبط شده است.
 کما جزو گونه های دارویی و خوراکی است و خرید و فروش آن ممنوع می باشد
رییس اداره منابع طبیعی زیر کوه ادامه داد :  برداشت غیر اصولی کما، باعث انقراض آن خواهد شد.
وی افزود  : گونه ارزشمند کما در شهرستان زیرکوه و خراسان جنوبی رویش پیدا می کند و این گونه  دارویی هم خوراکی و هم به لحاظ پیشگیری از فرسایش خاک یک گونه مهم و شاید مهمترین گونه باشد .
گیاه کما بعد از رشد کردن در فصل تابستان مورد چرای دام واقع می شود و البته در سایه این  گونه های دیگرعلفی سبز می شود که برای چرای دام بسیار ارزشمند است.
مهندس رجبی ادامه داد ، برداشت هر گونه گیاهی و دارویی باید همراه با اصول خاص انجام شود و اگر غیر اصولی بر است شود قطعا منقرض خواهد شد و ازبین خواهد رفت .گونه کما بعد از یک دوره ۶ یا ۷ ساله به بذر می نشیند و باید خوب حفظ و نگهداری شود که بتوانیم آن را در منطقه حفظ کنیم .



02 / 12 / 1400 

۶ مفقودی در روستای چاهک پیدا شدند

رئیس جمعیت هلال احمر بیرجند از پیدا شدن شش نفر از اعضای یک خانواده در روستای چاهک موسویه خبر داد.

حسین ذاکریان، امروز دوشنبه 2 اسفند به رسانه‌های گروهی اعلام کرد: شب گذشته با اعلام گزارش مفقودی ۶ نفر از اعضای یک خانواده در محدود روستای چاهک موسویه، عوامل امدادی جمعیت هلال احمر به منطقه مذکور اعزام شدند.

وی با بیان اینکه این افراد برای جمع آوری گیاه دارویی به دشت منطقه چاهک موسویه رفته و با تاریک شدن هوا مسیر خود را گم کردند، افزود: پس از سه ساعت تلاش توسط تیم واکنش سریع و مردم محلی منطقه افراد در سلامت کامل پیدا و به نقطه امن انتقال داده شدند.

ذاکریان یادآور شد: مردم در صورت بروز حادثه ضمن حفظ خونسردی برای دسترسی به خدمات امدادی هلال احمر با شماره ۱۱۲ تماس گرفته و یا به نزدیک ترین پایگاه امدادی در محل مراجعه کنند.



27 / 11 / 1400 

کشف ۴ هزار لیتر سوخت قاچاق در نهبندان

مأموران پلیس نهبندان، ۴ هزار و ۷۳۰ لیتر سوخت قاچاق و خارج از شبکه توزیع فراورده‌های نفتی در بازرسی از ۴ خودرو در این شهرستان کشف کردند.

به گزارش خبرگزاری بازتاب خراسان ، فرمانده انتظامی نهبندان گفت: ماموران انتظامی نهبندان در راستای اجرای طرح مبارزه با قاچاق سوخت، هنگام کنترل خودرو‌های عبوری در محور‌های مواصلاتی این شهرستان به ۴ خودرو مشکوک شدند و برای بررسی بیشتر آن‌ها را متوقف کردند.

سرهنگ رحیمی افزود: ماموران پس از هماهنگی با مقام قضائی در بازرسی از خودرو‌های متوقف شده، ۴ هزار و ۷۳۰ لیتر سوخت قاچاق و خارج از شبکه توزیع کشف کردند



23 / 11 / 1400

هر اقدام مثبت در حوزه فرهنگی به مثابه جهادی بزرگ

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار خراسان جنوبی گفت: هر اقدام مثبت در حوزه فرهنگی به مثابه جهادی بزرگ است.

طالبی با بیان این مطلب در جلسه تکریم و معارفه مدیرکل دفتر امور اجتماعی و فرهنگی استانداری خاطرنشان کرد: با توجه به این که دشمن، فرهنگ و اجتماع را هدف قرار داده و با هر اهرم فشاری این حوزه ها را تحت الشعاع قرار می دهد، لذا در این زمینه نیاز به جهاد داریم.
تلاش شبانه روزی، وجدان کاری و اعتقاد راسخ، لازمه کار در حوزه فرهنگی اجتماعی است



 

22 / 11 / 1400

مولوی فاروقی: مردم همچنان پای آرمان‌های انقلاب ایستاده‌اند

 امام جمعه اهل سنت بیرجند گفت: مردم امروز بار دیگر با حضور گسترده در راهپیمایی ۲۲ بهمن نشان دادند که مانند سال‌های ابتدایی پیروزی انقلاب اسلامی پای آرمان‌های انقلاب و نظام ایستاده‌اند


22 / 11 / 1400

* نماینده ولی فقیه و استاندار خراسان جنوبی از مردم قدردانی کردند

 نماینده ولی فقیه در استان و استاندار خراسان جنوبی در پیام‌های جداگانه از حضور حماسی و پرشور مردم در مراسم بزرگداشت ۲۲ بهمن و چهل و سومین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی تشکر کردند



21 / 11 / 1400

* در پی حادثه زیرگرفته شدن کارگر معدن عتبات شاهکوه نهبندان توسط لودر هر دو پای وی قطع شد

به گزارش خبرگزاری بازتاب خراسان ،  این حادثه صبح امروز رخ داد و  کارگر ۲۳ ساله بدحال که از اهالی درح است بلافاصله به بیمارستان شهید آتشدست نهبندان اعزام و اقدامات اولیه جهت اعزام به مرکز درمانی استان انجام شد.

کادر درمانی نهبندان با توجه به عمق حادثه امکان پیوند پا‌ها را ناممکن اعلام کردند.