حضور وزرا در خراسان جنوبی به مناسبت هفته دولت

استاندار خراسان جنوبی گفت: برای اجرای برنامه‌های هفته دولت ستادی به دبیری معاونت هماهنگی امور عمرانی استانداری با کمیته‌های چهارده‌ گانه تشکیل شده است و در این هفته حضور دو یا سه وزیر و تعدادی از معاونان وزرا را در استان خواهیم داشت.

به گزارش پایگاه خبری بازتاب خراسان ، جواد قناعت در نشست شورای اداری استان که در اولین روز هفته دولت برگزار شد، افزود: به مناسبت هفته دولت طرح‌های خوبی در استان افتتاح یا عملیات اجرایی آنها آغاز می‌شود و استاندار و معاونان استاندار در شهرستان‌ها حضور میدانی دارند.

وی گفت: مدیران و روابط عمومی دستگاه‌های اجرایی در هفته دولت باید با بهره‌گیری از ظرفیت رسانه‌ها، اطلاع‌رسانی خوب و مناسبی در ارائه عملکرد دستگاه‌ خود و اقدامات دولت سیزدهم در یک سال اخیر داشته باشند.

استاندار خراسان جنوبی با اشاره به عملکرد یکساله دولت سیزدهم ادامه داد: با توجه به حجم فعالیت‌هایی که این دولت در سال اول فعالیت خود در زمینه‌های مختلف داشته است به‌حق باید آن را دولت مردم و دولت اقدام نامید.

وی گفت: اقدامات "دولت مردمی ایران قوی" به نوعی ریل‌گذاری جدید محسوب می‌شود که مردم در ادامه کار ثمرات آن را خواهند دید و این تحول جهادی و نوآورانه دولت سیزدهم مبتنی بر چهار رکن است که عدالت‌محوری و فسادستیزی، میدان‌داری مردم با پیشتازی جوانان، دانش و خیزش علمی برای تولید ثروت و اقتدارآفرینی و توجه ویژه به بنیان خانواده را شامل می‌شود.

قناعت افزود: دیدار مستمر و بی‌واسطه رئیس جمهور با اقشار مختلف مردم در همین سال نخست نشان می‌دهد که دولت به تحقق شعارهای خود پایبند و مصمم است.

وی ۳۱ سفر استانی رئیس جمهور طی یک سال را بی‌نظیر و ثبت رکورد جدید در کشور دانست و گفت: این سفرهای استانی رهاوردهای زیادی دارد که بازگشت دولت به مردم و پایان فاصله‌های زیاد بین مردم و دولت یکی از آنها است.

استاندار خراسان جنوبی اظهار داشت: با این وجود انتقاداتی به سفرهای استانی می‌شود که برخی اشخاص این سفرها را پوپولیستی، عوام‌فریبانه و بی‌اثر می‌دانند و در پاسخ باید بگوییم از لحاظ علمی پیش‌نیاز حرکت در مسیر تحول و پیشرفت ارتقای سرمایه اجتماعی و افزایش اعتماد عمومی است که در سفرهای استانی یک ارتباط دوسویه و مستقیم بین رئیس جمهور با مردم برقرار می‌شود.

وی مردم‌داری و حضور مستمر در سفرهای استانی را وجه تمایز دولت سیزدهم با دولت‌ قبلی دانست و گفت: سفرهای استانی رئیس جمهور کمک به تقویت اعتماد عمومی است و از طرفی این رویه جزء جدایی‌ناپذیر گفتمان دولت سیزدهم است که عملکرد مدیران دستگاه‌ها نیز با این گفتمان به‌طور دائمی مورد ارزیابی قرار می‌گیرد.

قناعت اجرای طرح انتقال آب به استان‌های شرقی و جنوبی کشور، طرح نهضت ملی مسکن، پوشش بیمه ناباروری، توسعه پوشش بیمه رایگان سلامت، حمایت از فرزندآوری و جوانی جمعیت، اصلاحات اقتصادی و اجرای طرح مردمی‌سازی یارانه‌ها، تعیین تکلیف کالاهای دپو شده در گمرکات و ساماندهی ارز ترجیحی را از اقدامات شاخص دولت سیزدهم برشمرد.

وی ایجاد ثبات در بازار، تراز تجاری مثبت، رشد ترانزیت، توقف کاهش ارزش پول ملی و استقراض از بانک ملی برای جلوگیری از تورم، افزایش فروش نفت به‌ویژه افزایش هشت برابری صادرات به چین و اجرای طرح رتبه‌بندی معلمان بعد از ۱۰ سال را از دیگر اقدامات یکساله دولت ذکر کرد.

استاندار خراسان جنوبی یکی از اقدامات شاخص دولت را تولید و خرید واکسن برای مقابله با ویروس کرونا عنوان کرد و گفت: مدیریت این موضوع ربطی به برجام نداشت که در دولت گذشته آن را سدی در این زمینه مطرح می‌کردند.

وی در بخش دیگری از سخنانش گفت: ریل‌گذاری دولت سیزدهم به سمت دولت کریمه است و برای تحقق آن به سعی و تلاش همگانی نیاز داریم.

قناعت با اشاره به اینکه رسیدن به کرامت و کریم شدن شامل دو نوع اعطایی و اکتسابی است افزود: دولت کریمه نتیجه تلاش یک جمعیت و ملت است و اگر دولتی بخواهد کریمه باشد باید اعضای آن دولت هم به کرامت رسیده باشند.

وی اظهار داشت: دولت مجموعه‌ای است که سرنوشت سیاسی، فرهنگی، اقتصادی و اجتماعی مردم را در دست دارد و اگر ریل‌گذاری صحیح انجام دهد و در مسیر کرامت باشد، تعالی و پیشرفت را رقم خواهد زد و اگر دولت به بیراهه برود یک جامعه هم به بیراهه می‌رود.

استاندار خراسان جنوبی گفت: اگر بخواهیم شاهد شکل‌گیری دولت کریمه باشیم باید یک ملت تلاش دست جمعی انجام دهد و انتخاب احسن داشته باشیم، دولت امام زمان (عج) مصداق اَتَم دولت کریمه است که برای رسیدن به آن دولت نیازمند تلاش و کوشش فراوان هستیم و باید زمینه‌ها فراهم شود که این زمینه دست ما دولتمردان است.

وی با اشاره به ۲ ویژگی اساسی دولت کریمه گفت: دولت کریمه باید قوی و امین یعنی متخصص و امانتدار باشد و بدانیم که این پست‌ها و صندلی‌ها امروز امانتی است که برای لحظه به لحظه آن باید پاسخگو باشیم.

قناعت درباره ویژگی دوم دولت کریمه اظهار داشت: اعضای دولت از وزرا، استانداران، فرمانداران و مدیران دستگاه‌های اجرایی باید حفیظ و علیم باشند یعنی حافظ منافع ملی و استان و هم در جایگاه و پستی که قرار می‌گیریم دانایی و درایت کافی را داشته باشیم و لازم است همواره خودمان را با این معیارها ارزیابی کنیم. 

وی پیرو اسلام و رهبری، نبودن اهل نفاق، امر کننده به معروف، فراهم کردن کرامت دنیوی و اخروی مردم، نقش مردم در شکل‌گیری دولت، عدالت‌محوری، فسادگریزی، تخصص و امانتداری را نیز از ویژگی‌های دولت کریمه برشمرد.

استاندار خراسان جنوبی همچنین از مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق خراسان جنوبی به دلیل مدیریت مصرف برق در تابستان امسال قدردانی و اضافه کرد: مصرف گاز هم در زمستان سال گذشته به خوبی توسط دولت مدیریت شد که در مجموع شاهد قطعی برق و گاز در پیک مصرف نبودیم.

وی با بیان اینکه مردم خراسان جنوبی در کمک به عتبات عالیات در کشور پیشتاز هستند گفت: به‌رغم کم‌برخوردار بودن استان، مردم در استقرار موکب‌های پذیرایی از زائران اربعین سنگ تمام گذاشتند و در این زمینه اقدامات رئیس ستاد عتبات عالیات استان برای استقرار موکب‌ها در شهر کاظمین جای تقدیر دارد.

قناعت افزود: به گفته سفیر جمهوری اسلامی ایران در عراق اقدامات انجام شده در شهر کاظمین ۷۰ درصد آن توسط مردم خراسان جنوبی انجام شده و امیدواریم در اربعین نیز همه پای کار باشند تا بتوانیم بهترین خدمات را به زائرین اباعبدالله الحسین (ع) ارائه دهیم.