ممنوعیت استفاده از نوشت افزارهای غیر اسلامی در مدارس خراسان جنوبی

مدیر کل آموزش و پرورش خراسان جنوبی گفت: در سال جاری از ورود کیف و نوشت افزارهای غیر اسلامی به مدارس جلوگیری خواهیم کرد 

ممنوعیت استفاده از نوشت افزارهای غیر اسلامی در مدارس خراسان جنوبی
به گزارش پایگاه خبری بازتاب خراسان ، سید علیرضا موسوی نژاد ظهر سه شنبه در نشست خبری با تبریک روز خبرنگار از اختصاص دو میلیارد و ۵۰۰ میلیون تومان توسط معاون اجرایی رئیس جمهور برای کمک به دانش آموزان مدارس روستاهای مرزی استان خبر داد و گفت: دانش آموزان چهار شهرستان مرزی استان و همه دانش آموزان عشایری کتاب‌های خود را رایگان دریافت می‌کنند. 

وی اظهار داشت ،در مرکز استان همچنان با کمبود فضای آموزشی مواجه هستیم . شهرک‌های اقماری مرکز استان و شهر قاین خبر داد و گفت : ۴۲ مدرسه در استان دو شیفت هستند.

وی افزود :راه کار‌های جبران کمبود فضای آموزشی بررسی شده و در برخی نقاط در صورت نیاز به اجاره مکان، این امر انجام خواهد شد.

موسوی افزود: اگر ثبت نام برابر رعایت محدوده سکونت اتفاق بیفتد هیچ دانش آموزی با مشکل ثبت نام مواجه نمی‌شود.
وی با بیان اینکه از ۱۸ هزار دانش آموز پایه اول ابتدایی مورد سنجش قرار گرفته ۹۰ درصد تا کنون ثبت نام کردند گفت: سنجش پیش دبستانی‌ها نیز از ۱۵ شهریور انجام خواهد شد.

مدیر کل آموزش و پرورش استان در خصوص پرداخت شهریه نیز گفت: هنگام ثبت نام هیچگونه وجهی به جز پول کتاب و پول بیمه در مدارس دولتی نباید از دانش آموزان گرفته شود.

موسوی افزود: در مدارس نیمه دولتی و هیئت امنایی، شاهد، تیزهوشان و نمونه برابر دستورالعمل وزارت خانه وجه مشخص شده را باید پرداخت کنند.

وی تاکید کرد: در چهار شهرستان مرزی استان نیز هیچ گونه وجهی برای کتاب نباید گرفته شود و این کمک از سوی دولت برای این مناطق است.

به گفته وی این دانش آموزان باید در سامانه خرید کتاب ثبت نام کنند تا با تخصیص اعتبار مورد نظر، کتاب‌های درسی رایگان در اختیار آنها قرار گیرد.

وی با بیان اینکه حدود ۷۰۰ نفر فرهنگی در استان در شرایط بازنشستگی قرار دارند، اظهار کرد: در سال‌های گذشته حدود دو هزار کمبود نیرو داشتیم که با اقدامات انجام شده به ۷۰ نفر کاهش یافت.

ممانعت از ورود لوازم التحریر غیر اسلامی به مدارس استان

موسوی نژاد تصریح کرد: آغاز سال تحصیلی از ورود نوشت افزار بدون نمادهای ایرانی _ اسلامی به مدارس استان جلوگیری خواهد شد و لوازم‌التحریرها باید از فروش لوازم‌التحریر دارای آرم متفاوت با نمادهای ملی _ اسلامی خوداری کنند.

وی تاکید کرد: والدین دانش آموزان نیز از خرید نوشت افزار و کیف‌هایی که با نمادهای غیر ایرانی و غیر اسلامی است خودداری کنند زیرا در سال جاری اجازه استفاده از این لوازم التحریر را در مدارس نخواهیم داد. 


کد خبرنگار : 100