رها شدگی پساب تصفیه‌خانه فاضلاب بیرجند ایجاد مشکل کرده است

رها شدگی پساب تصفیه‌خانه فاضلاب بیرجند ایجاد مشکل کرده است

به گزارش خبرگزاری بازتاب خراسان به نقل از مهر معاون استاندار خراسان جنوبی گفت: رها شدگی پساب تصفیه‌خانه فاضلاب بیرجند در زمستان مشکل ساز شده است که باید سامان یابد.

سید محمدرضا طالبی روز شنبه در مراسم تودیع و معارفه مدیرکل حفاظت محیط زیست خراسان جنوبی اظهارکرد: یکی از موضوعاتی که از سال‌ها قبل موجب نارضایی برخی از روستاییان شده و برای مردم مشکل ایجاد کرده است بحث پساب تصفیه خانه فاضلاب بیرجند است.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار خراسان جنوبی با بیان اینکه این پساب در زمستان به واسطه رها شدن تبعاتی را برای منطقه به همراه دارد، بیان‌کرد: باید نسبت به ساماندهی این پساب اقدام شود و در این زمینه حفاظت محیط زیست به عنوان ناظر و شرکت آب منطقه‌ای تکلیف دارند.

طالبی با اشاره به شیوع آنفولانزای فوق حاد پرندگان در خراسان‌جنوبی طی سال گذشته ادامه‌داد: یکی از تحلیل‌ها در آن زمان این بود که رها شدن پساب علت این موضوع بوده است که البته در در نهایت این تحلیل به اثبات نرسید.

وی گفت: باید استفاده از میراث طبیعی و منابع طبیعی به گونه‌ای باشد که آیندگان نیز بتوانند از این مواهب استفاده کنند و ما نسبت به حراست از آن مسئولیت داریم.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار خراسان‌جنوبی گفت: آلاینده‌های موتوری، تصرف‌های غیر قانونی، فرسایش خاک و بادهای ۱۲۰ روزه و بحث ریزگردها و… از موضوعات مهم زیست محیطی در خراسان جنوبی است که باید در این زمینه نظارت‌های دقیقی توسط سازمان محیط زیست صورت گیرد.

طالبی یادآور شد: در این موضوعات سازمان حفاظت محیط زیست باید از دستگاه‌ها و نهادهای مسئول در این امر مطالبه گری داشته باشد.

وی با اشاره به اینکه حفاظت از گونه‌های جانوری از دیگر موضوعات مهم است، گفت: این اهمیت از آنجا ناشی می‌شود که در حوزه حیات وحش اگر به هر دلیل یک حفظ گونه جانوری به خطر افتاده یا منقرض شوند، جبران‌ناپذیر خواهد بود.

انهای پیام /