کلاهبرداری از شهروندان با رسید جعلی در خراسان‌جنوبی

رئیس پلیس فضای تولید و تبادل اطلاعات خراسان‌جنوبی از شناسایی و دستگیری ۲ کلاهبردار خبر داد که با اپلیکیشن رسید ساز جعلی اقدام به کلاهبرداری از شهروندان می‌کردند.

به گزارش ، پایگاه خبری بازتاب خراسان ، سرهنگ قدرت الوانی، رئیس پلیس فضای تولید و تبادل اطلاعات خراسان‌جنوبی  در جمع خبرنگاران، اظهار داشت: مرد میانسالی به پلیس فتا استان مراجعه و مدعی شد پس از درج آگهی فروش یک دستگاه گوشی تلفن همراه در یکی از سایت‌های واسطه‌گر، مورد کلاهبرداری اینترنتی قرار گرفته که موضوع در دستور کار پلیس قرار گرفت.

وی افزود: مدتی پیش پس از درج آگهی فروش یک دستگاه تلفن همراه در یکی از سایت‌های واسطه‌گر شخص ناشناسی با بنده در خصوص خرید تلفن همراه تماس گرفته و پس از مدتی به درب خانه مراجعه و با جلب اعتماد و نشان دادن یک رسید بانکی جعلی مدعی پرداخت وجه شده و کالا را از بنده دریافت کرد، که متأسفانه پس از گذشت چند ساعت متوجه شدم پولی به حسابم واریز نشده است.

رئیس پلیس فضای تولید و تبادل اطلاعات خراسان‌جنوبی بیان داشت: مأموران با انجام کار اطلاعاتی و شگردهای خاص پلیسی، ۲ کلاهبردار را شناسایی و پس از هماهنگی با مقام قضائی نامبردگان را در مخفیگاهشان دستگیر و در بازرسی از محل تعدادی گوشی همراه کشف شد.

الوانی تصریح کرد: متهمان دستگیر شده در بازجویی‌های پلیسی ابتدا منکر بزه انتسابی شدند ولی با حضور شاکی و پس از مشاهده ادله و مدارک جمع‌آوری شده لب به اعتراف گشوده و به تعداد ۴ فقره کلاهبرداری نیز اعتراف کردند.

وی با اشاره به اینکه متهمان دستگیر شده با تشکیل پرونده به مراجع قضائی معرفی شدند، تصریح کرد: کاربرانی که قصد انجام خرید اینترنتی دارند باید سامانه پیامکی حساب‌های بانکی خود را فعال کنند تا با واریز یا برداشت از حساب، با دریافت پیامک ازطرف بانک مربوطه از انجام عملیات بانکی مورد نظر اطمینان حاصل کنند و پس از دریافت پیامک، موجودی حساب خود را از طریق موبایل بانک یا اینترنت بانک بررسی کنند.

رئیس پلیس فضای تولید و تبادل اطلاعات خراسان‌جنوبی خاطرنشان کرد: سایت پلیس فتا به آدرس الکترونیکیwww.cyberpolice.ir آماده دریافت گزارش‌های مردمی بوده و همچنین کاربران گرامی می‌توانند آخرین اخبار حوادث و رویدادهای سایبری را از این سایت دریافت کنند.


کد خبرنگار : 100