// ۲۷ فروردين ۰۱ ، ۱۹:۲۳
سیاست زدگی هیچ جایگاهی در آموزش و پرورش ندارد

مدیرکل آموزش و پرورش خراسان جنوبی با تاکید بر اینکه سیاست زدگی هیچ جایگاهی در مجموعه آموزش و پرورش ندارد، گفت: انسان سازی یکی از مهم ترین وظایف آموزش و پرورش است‌.

به گزارش پایگاه خبری بازتاب خراسان ،محمدعلی واقعی، امروز شنبه ۲۷ فروردین در مراسم تکریم و معارفه مدیر آموزش و پرورش زیرکوه اظهار کرد: معلمین ما در دوران کرونا به صورت جهادی کار کردند و از تمام توان و جان و مال خود برای تدریس و آموزش دانش آموزان گذاشتند.

مدیرکل آموزش و پرورش خراسان جنوبی با بیان اینکه حرکت آموزش و پرورش سیال و رو به جلو است، گفت: در همه افتخاراتی که در مجموعه آموزش و پرورش کسب می‌شود همه معلمان نقش دارند.

وی بیان کرد: در آموزش و پرورش شهرستان زیرکوه روند رو به رشدی را شاهد هستیم و این روند رو به رشد امیدواریم ادامه داشته باشد.

واقعی با اشاره به اینکه جامعه و مخاطب ما دانش آموزان هستند، افزود: اعتقاد ما بر این است که باید به وظیفه خود یعنی انسان سازی درست عمل کنیم چون قرار است تمدن بشری به دست همین دانش آموزان رقم بخورد.

مدیرکل آموزش و پرورش خراسان جنوبی با تاکید بر اینکه سیاست زدگی هیچ جایگاهی در مجموعه آموزش و پرورش ندارد، ادامه داد: از مدیر جدید در شهرستان زیرکوه انتظار داریم فارغ از زد و بندهای سیاسی کار خود را انجام دهد.

محمدرضا غیرتی، سرپرست فرمانداری زیرکوه نیز بیان کرد: آموزش و پرورش یکی از نهادهای تاثیرگذار در جامعه بعد از نهاد خانواده است و محل پرورش استعدادهای دانش آموزان محسوب می شود.

وی تصریح کرد: ریل توسعه کشور در همه زمینه های اقتصادی، سیاسی و غیره از آموزش و پرورش عبور می کند بنابراین نگاه ما باید به آموزش و پرورش نگاه ویژه باشد. ‌

وی ادامه داد: علی‌رغم اینکه زحمات زیادی در آموزش و پرورش زیرکوه کشیده شده است اما هنوز با جایگاه مطلوب خود فاصله دارد و نیازمند نگاه و کار جهادی است و اگر بخواهیم تحولی در جایی ایجاد کنیم لازمه این تحول همین جابجایی ها است و تلاش می کنیم مشکلات زیرساخت های آموزش و پرورش این شهرستان رفع شود.

غیرتی با بیان اینکه آموزش و پرورش را با هیچ نهادی نمی توان مقایسه کرد، ادامه داد: به این دلیل که آموزش و پرورش یک نهاد انسان ساز است و این برای ما از جایگاه ویژه ای برخوردار است.

سرپرست فرمانداری زیرکوه با اشاره به اینکه کرونا فروکش کرده و باید با توان بیشتر عقب ماندگی ها را جبران کنیم، افزود: باید برنامه محور باشیم و سرلوحه کار ما این باشد که رشد و توسعه آموزش و پرورش به زودی اتفاق افتد و در این راه باید در بدنه آموزش و پرورش از نیروهای مجرب و جوان و انقلابی و جهادی استفاده شود.

غیرتی تاکید کرد: اگر بخواهیم آینده خوبی را برای شهرستان زیرکوه بسازیم بدانید که نقطه شروع آموزش و پرورش است و برای همین نیاز به کار جهادی داریم و این عزم در دولت وجود دارد که زیرکوه باید ویژه دیده شود و در راس این توجه، آموزش و پرورش قرار دارد.


کد خبرنگار 100