// ۱۳ فروردين ۰۱ ، ۱۸:۰۹
بازدید هوایی استاندار خراسان جنوبی از جاده‌های شرق استان

استاندار خراسان جنوبی در روز طبیعت از محورهای مواصلاتی شهرستان‌های نهبندان و سربیشه در شرق این استان بازدید هوایی انجام داد و با حضور در ایستگاه‌های نوروزی روند خدمات‌دهی به مسافران را بررسی کرد.
بازدید هوایی استاندار خراسان جنوبی از جاده‌های شرق استان
به گزارش پایگاه خبری بازتاب خراسان جواد قناعت روز شنبه راهی شهرستان مرزی نهبندان در جنوب شرق استان شد و از پایگاه امداد و نجات حضرت ابالفضل (ع) با هدف خداقوت به امدادگران مستقر در محل پایگاه بازدید کرد.

بررسی روند خدمات‌دهی به مسافران نوروری از دیگر برنامه‌های این بازدید بود.

بنابر اعلام ستاد اجرایی خدمات سفر شهرستان نهبندان، از ۲۶ اسفند سال گذشته تا پایان روز ۱۲ فروردین ۱۴۰۱، تعداد ۷۲ هزار و ۴۰۵ نفر مسافر و گردشگر در مراکز اقامتی این شهرستان اقامت کردند.

همچنین در این مدت ۳۷ هزار و ۶۱۸ نفر از جاذبه‌های تاریخی، فرهنگی و گردشگری نهبندان بازدید کرده‌اند.

بازدید از ستاد هماهنگی خدمات سفر و پایگاه امداد و نجات ورودی شهر نهبندان، بازارچه صنایع دستی و ایستگاه پلیس راه ورودی این شهر از دیگر برنامه‌های سفر استاندار خراسان جنوبی به نهبندان بود.

استاندار خراسان‌ جنوبی امروز از اردوگاه آموزشی تفریحی الغدیر واقع در روستای گردشگری قنداب نهبندان هم بازدید کرد و ضمن گفت و گو با مسافران و گردشگران، روند خدمات‌دهی را جویا شد.

قنداب از اردوگاه‌های آموزشی تفریحی آموزش و پرورش نهبندان است که با تامین زیرساخت‌های رفاهی لازم از جمله آلاچیق، سالن جلسات و باغ درختان مثمر محیط مناسبی برای تفریح دانش‌آموزان و عموم مردم فراهم شده است.

تالاب کجی نمکزار نهبندان نیز در روز طبعیت میزبان استاندار خراسان جنوبی و هیات همراه بود که در این بازدید زیرساخت‌های فراهم شده برای میزبانی گردشگران از این جاذبه طبیعی بررسی شد.

تالاب کجی نمکزار نهبندان با وسعت حدود ۲۲ هزار هکتار به عنوان منطقه حفاظت شده در خراسان جنوبی، در فهرست تالاب‌های ملی کشور ثبت شده است.

این تالاب فصلی که در پاییز و زمستان هر سال با ریزش باران، جاری شدن سیلاب‌های حوزه آبریز نهبندان و جوشش چشمه‌های کرانه تالاب آبگیری می‌شود، به محل امنی برای پرندگان آبزی و کنار آبزی مهاجر و زمستان‌گذران تبدیل شده است.