معارفه سرپرست فرمانداری شهرستان خوسف

شهرستان خوسف ظرفیت های معادنی دارد همچون مس و طلا در کنار ضخایر معدنی شاهد  صنعت و کارخانجات هستیم وهمچنین بزرگترین و مجهز ترین گشتارگاه شرق کشور در این شهرستان قرار دارد .

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری بارتاب خراسان ، جواد قناعت درجلسه  معارفه سرپرست فرمانداری خویسف طی سخنانی گفت : با توجه به اینکه شهرستان خوسف به دیار گلهای نرگس مشهور است و خوسف هنوز بافت قدیم خود را حفظ کرده و همچنین  خاستگاه علما و مشاهیری بی نظیرو نامداری همچون مرقد ابن حسام که نشان دهنده این است که این  شهرستان ، ریشه دار و علمای زیادی در خود جای داده .

استاندار افزود ، شهرستان خوسف ظرفیت های معادنی دارد همچون مس و طلا که این معادن  به مرحله استحصال رسیده در کنار ضخایر معدنی شاهد  صنعت و کارخانجات هستیم وهمچنین بزرگترین و مجهز ترین گشتارگاه شرق کشور در این شهرستان قرار دارد که یکی از امور مهمی که فرماندار باید پیگیری کنند چرخه این کشتارگاه باید کامل شود که یکی از کارهای مهم نه تنها خام فروشی نشود بلکه فرآوری انجام شود و هیچ ‌یک از امعاء و احشاء حیوانات مختلف دور ریخته نشود..

وی افزود، یکی از ظرفیتهای این شهرستان بحث گردشگری است که نباید محل عبور مسافرین باشد باید توقف گاه مسافرین هم باشد که  از مکانهای تفریحی ، زیارتی  بازیدهایی داشته باشند ، اینها ظرفیتهای است که ما هنوز این استان  را خوب معرفی نکردیم باید از تمام ظرفیت ها و توانمندیها ، همچون  آثار باستانی و تاریخی جاذبه های گردشگری استان نباید از دست بدهیم  .

وی ادامه داد: زیرساخت‌های لازم شهرک صنعتی خوسف به خوبی ایجاد نشده که ما در صورت نیاز حمایت‌های لازم را خواهیم داشت تا این زیرساخت‌ها در راستای جذب هرچه بیشتر سرمایه گذاران فراهم شود.

استاندار خراسان جنوبی وجود معادن سنگ‌های نیمه قیمتی و قیمتی را از ظرفیت‌های دیگر این شهرستان ذکر و اضافه کرد: این معادن غنی نقش موثری در توسعه اشتغال و جذب گردشگر در منطقه خواهد داشت.

قناعت با بیان اینکه نباید با وجود ظرفیت‌های غنی خراسان‌جنوبی در زمینه محصولات کشاورزی، معادن و سنگ‌های قیمتی و نیمه قیمتی در استان بیکار داشته‌ باشیم، گفت: باید از این ظرفیت‌ها در راستای ایجاد اشتغال برای  جوانان بیش‌ از گذشته بهره ببریم تا زمینه‌ساز رفاه و افزایش توسعه اقتصادی استان شویم.

وی اظهار داشت: گروه‌های مرجع و افراد شاخص شهرستان همه دست‌به‌دست دهند و با همراهی و همکاری با فرماندار زمینه توسعه این شهرستان را فراهم کنند.

قناعت با تشکر از اقدامات و مجاهدت‌های فرماندار سابق شهرستان، گفت: امیدواریم که سرپرست جدید فرمانداری مسیر خوب فرماندار سابق را با شتاب، تعامل و انگیزه بیشتر در راستای توسعه شهرستان ادامه دهد.

استاندار خراسان جنوبی در پایان با اشاره به ظرفیت‌های معدنی شهرستان خوسف ، گفت: توجه به این ظرفیت می تواند بخش اعظمی از مشکلات خوسف را برطرف کند.

امام جمعه خوسف هم گفت: جابه‌جایی مدیران امیدآفرین و نشاط آفرین است و مدیریت جدید شهرستان باید با وحدت و همدلی در راستای توسعه و حل مشکلات تلاش کنند.

حجت‌الاسلام حامد شاه‌بیگی افزود: بافت تاریخی خوسف همراه با مقبره ابن حسام خوسفی و دریاچه طبیعی گواب، قابلیت معرفی فراملی دارد که باید وارد چرخه اقتصادی منطقه شود.

محمد علی ایمانی در این جلسه اظهار داشت در طول تصدی فرمانداری تلاش خواهیم کرد که از منویات مقام معظم رهبری در بیانیه گام دوم انقلاب که به خوبی به آن توجه شده و تدوین کردن بیانیه ای که دستاورد های انقلاب در آن تدوین شده و هم برنامه های پیش رو که میتوانیم بگوییم گام دوم ، چهل سال دوم قطعا منویات مقام معظم رهبری در بیانه مد نظر من قرار خواهد گرفت .

وی افزوی ، سیاست ها و راهبرهای انقلابی ، مردمی و تحول گرا ، دولت سیزدم که در راستای همان منویات است سرلوحه مسیر خودم قرار خواهم داد و با تشکیل اتاق فکر تمام تلاش خود برای بهرمندی از همه ظرفیتها و پستانیل های موجود بویژه تمام نخبگان و افراد توانمند در جهت توسعه همه جانبه و متوازن شهرستان با همت، همکاری و مساعدت همه عزیزان بکار بگیرم .

در این مراسم از خدمات «محمدعلی آخوندی» فرماندار سابق قدردانی و « محمدعلی ایمانی» به عنوان سرپرست فرمانداری خوسف معرفی شد.


خبرنگار : حمید رضا تاکی