رصد تخم مرغ‌های مصرفی در شیرینی پزی‌های فردوس

برای حفظ سلامت جامعه و جلوگیری از بروز برخی بیماری‌ها، از این پس علاوه بر نظارت‌های مستمر از واحد‌های تولید فرآورده‌های خامی، کارگاه‌های شیرینی‌پزی نیز بازرسی می شود.

به گزارش خبرگزاری بازتاب خراسان رئیس شبکه دامپزشکی شهرستان فردوس گفت : در راستای اجرای این طرح،از تخم‌مرغ‌های مورد استفاده در کارگاه‌های شیرینی پزی بازدید به عمل آآمده و در صورت مشاهده هرگونه تخلف، برخورد قاطع می شود.

جواد اسماعیلی افزود : در این طرح نظارتی از شیرینی‌پزی‌های شهرستان نسبت به بررسی شرایط مصرف تخم‌مرغ در کارگاه‌های شیرینی پزی بازدید به عمل می‌آید و تخم‌مرغ‌های بدون تاریخ تولید و انقضا جمع‌آوری و با متخلفان برخورد می‌شود.

وی گفت : در سال‌های گذشته کارگاه‌های شیرینی پزی اقدام به مصرف تخم‌مرغ کامل می‌کردند که با توجه به احتمال وجود فساد و یا تاریخ مصرف گذشته این فرآورده، با نظارت‌های اعمال شده هم اکنون گرایش به سمت مصرف مایع پاستوریزه تخم‌مرغ، شرایط بهداشتی در این رابطه بهبود یافته است.

اسماعیلی افزود : تخم‌مرغ از جمله فرآورده‌های خام دامی پر مصرف در شیرینی‌پزی‌ها است که در صورت آلوده بودن، موجب ایجاد بیماری در سطح جامعه می‌شود.

وی از مردم خواست : در صورت مشاهده هرگونه تخلف در مراکز عرضه تخم‌مرغ مراتب را برای پیگیری به شبکه بهداشت و دامپزشکی شهرستان اطلاع دهند