برگزاری نوروزگاه و بازارچه صنایع دستی در خراسان جنوبی

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری خراسان جنوبی گفت: در صورتی که شرایط کرونایی مانند اکنون روبه بهبود باشد نوروزگاه و بازارچه‌های صنایع دستی را در استان خواهیم داشت.

به گزارش خبرگزاری بازتاب خراسان ، حسن رمضانی در گفت‌وگویی اظهار کرد: برنامه‌ریزی‌هایی به صورت کلی برای نوروز ۱۴۰۱ انجام شده است ولی به شرایط کرونا بستگی دارد.

وی اعلام کرد: در تمام شهرستان‌ها از ۲۸ اسفند الی ۱۲ فروردین نوروزگاه خواهیم داشت و در آن هر روز یک برنامه فرهنگی اجرایی خواهد شد.

به گفته وی در تمام استان حدود ۵۰ بازارچه صنایع دستی با ۳۰۰ غرفه ایجاد می‌شود که البته تمام این برنامه‌ریزی‌ها وابسته به شرایط آن زمان کرونا است.

این مقام مسئول در زمینه پذیرش گردشگر نیز بیان کرد: اکنون هتل‌ها و بوم گردی‌ها فعال هستند و در ایام نوروز هم این روند ادامه خواهد داشت.

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری خراسان جنوبی درباره مشکلات فعالان حوزه گردشگری استان عنوان کرد: حدود ۳ بانک شرایط بخش‌نامه کشوری را مبهم می‌دانستند.

رمضانی ادامه داد: در همین راستا روز گذشته جلسه‌ای با معاونت عمرانی استانداری برگزار و این ابهامات برطرف و وام‌های فعالان گردشگری با همان نرخ دریافتی امهال و تمدید شد.

وی خاطر نشان کرد: این قشر تا ۶ ماه گذشته موظف به پرداخت بیمه، مالیات و قبوض حامل‌های انرژی نیز نبودند ولی اکنون که بازگشایی شده و به شرایط عادی بازگشته‌اند دیگر این حمایت‌ها وجود ندارد.

به گفته وی با این وجود اگر فعال گردشگری نیاز به کمک مالی داشته باشد از طریق سامانه می‌تواند درخواست کند و تاکنون حدود ۱۰ میلیارد تومان تسهیلات دولتی از این طریق به فعالان گردشگری استان پرداخت شده است.