معاون استاندار خراسان‌جنوبی: خدمت‌رسانی به ساعت کاری محدود نشود

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار خراسان جنوبی گفت: نباید خدمت به مردم را به ساعت کاری محدود کرد و فروتنی در مقابل مومنان از مهمترین ویژگی‌های انسان‌های منتظر ظهور است.

به گزارش خبرگزاری بازتاب خراسان ٍ محمدرضا طالبی روز سه‌شنبه در نشست شورای سیاستگذاری و پشتیبانی بنیاد مهدویت استان که در دفتر نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی برگزار شد، افزود: فرهنگ مهدوی باید پایه و اساس خدمتگزاری از سطوح عالی مدیریتی تا سطوح پایین جامعه قرار گیرد تا جامعه آماده ظهور حضرت حجت (عج) شود.

وی گفت: اقدامات هفته مهدویت نباید مقطعی و منحصر به روزهای خاصی باشد بلکه باید با استفاده از برنامه‎‌های محتوایی از دورن مایه‌های موثری برخوردار شود.

معاون استاندار خراسان جنوبی ادامه داد: مطالبه ما از تمامی مسوولان رعایت همه‌جانبه فرهنگ مهدوی است که مطالبه هم می‌شود.

وی ساده‌زیستی مسوولان و زندگی در میان مردم را از ویژگی‌های مدیر در نظام مهدویت دانست و اظهار داشت: مسوول در جامعه اسلامی نباید به فکر رفاهیات شخصی و زندگی مجلل باشد به‌طوری که بین او و مردم فاصله بیفتد.

طالبی گفت: در آیات و روایات از کوشش و تلاش به عنوان ویژگی‌های انسان‌های مهدوی یاد شده و پیامبر اکرم (ص) در این زمینه می‌فرمایند "خداوند برای صاحب‌الزمان از دورترین نقاط ۳۱۳ یار را آماده می‌کند که به‌صورت شبانه‌روزی خدمت خواهند کرد".

وی امانتداری و عدالت‌محوری را از دیگر ویژگی‌ها برشمرد و افزود: کارگزاران نظام اسلامی باید عدالت‌خواه باشند زیرا به فرموده امام باقر (ع) "کسانی در قیامت بیشترین حسرت را می‌خورند که دم از عدل می‌زنند اما کمتر خودشان رعایت می‌کنند".

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار خراسان جنوبی تصریح کرد: کارگزاران نباید طوری رفتار کنند که مردم از آنها فراری باشند بلکه مسوولان همواره باید قشر مستضعف و محروم را یاری کنند.

وی با بیان اینکه استفاده از نیروهای جوان ویژگی حکومت عدل الهی است گفت: ویژگی‌های حکومت حضرت مهدی (عج) را باید تمامی مسوولان در جامعه رعایت کنند و اگر چنین شود، مردم هم همراه خواهند شد.

مدیر بنیاد مهدویت خراسان جنوبی هم در این نشست گفت: برگزاری هرچه باشکوه‌تر جشن‌های نیمه شعبان در دستور کار قرار گرفته است و امیدواریم همه مسوولان دستگاه‌های اجرایی همکاری لازم را در این زمینه داشته باشند.

حجت‌الاسلام حسین کمیلی افزود: برگزاری مسابقات فرهنگی، هنری کتابخوانی و چله‌های انتظار از مهمترین برنامه‌ها است.

وی بیان کرد: سه‌شنبه‌های مهدوی در ادارات استان اجرایی می‌شود و مجموعه آموزش و پرورش درخصوص تبیین معارف مهدویت برای نسل جدید برنامه‌های در دست اقدام دارد.

مدیر بنیاد مهدویت خراسان جنوبی گفت: برنامه‌هایی برای نیمه شعبان و آخرین جمعه قرن در نظر گرفته شده است که اطلاع‌رسانی خواهد شد.

اعضای بنیاد مهدویت خراسان جنوبی نیز در این نشست گزارشی از برنامه‌ها و اقدامات خود ارائه کردند.


کد خبر 173