روان‌آب به راه‌های روستایی شهرستان فردوس خسارت زد

رییس اداره راهداری و حمل و نقل جاده‌ای شهرستان فردوس گفت: بارندگی اخیر و جاری شدن روان‌آب، به راه‌های سه روستای این شهرستان خسارت جدی وارد کرده است.روان‌آب به راه‌های روستایی شهرستان فردوس خسارت زد

به گزارش خبرگزاری بازتاب خراسان ، احمد آخوندی روز پنجشنبه : بارش‌های روز یکشنبه هفته جاری که موجب جاری شدن روان‌آب شد، به سه راه روستایی ظهر، خرو و باغستان خسارت وارد کرد.

وی گفت: میزان خسارت توسط کارشناسان در حال بررسی بوده و هنوز آمار قطعی اعلام نشده است.

مدیر امور منابع آب شهرستان فردوس نیز گفت: میزان بارش‌های روز یکشنبه گذشته ۳۱ میلیمتر اندازه‌گیری شده که خسارتی به حوزه زیرساخت‌های آب در این شهرستان وارد نشده است.

سید هاشم حجتی افزود: بارش اخیر موجب شد کشاورزان با توجه به تامین آب مورد نیاز محصولات کشاورزی برای چند روز نسبت به خاموشی چاه‌های کشاورزی اقدام کنند که برای پایداری سفره‌های آب زیرزمینی بسیار موثر است.

وی بیان کرد: یکی از مزایای بارش اخیر تامین بخشی از منابع آبی مورد نیاز شهرداری فردوس برای تامین مصارف آبی پارک‌ها و فضای سبز شهری است که بخش زیادی از آب مورد نیاز از طریق استخر احداثی تامین می‌شود، از طرفی کشاورزان و بندساران مجاور رودخانه از این نعمت الهی بهره‌مند شدند.

فعالیت سامانه بارشی که از روز یکشنبه هفته جاری در استان آغاز شد، روز بعد شدت گرفت و در این مدت بارندگی در برخی نقاط استان از ۵۰ میلیمتر هم گذشت که سبب جاری شدن رودخانه‌های فصلی و آبگرفتگی برخی معابر شد.

اداره کل هواشناسی خراسان جنوبی پیرو هشدار قبلی درباره نفوذ و فعالیت توده هوای ناپایدار به جو استان از روز یکشنبه که در سطح زرد صادر شد، در اخطاریه بعدی با سطح قرمز نسبت به تقویت ناپایداری جوی هشدار داد.

ناپایداری جوی در نواحی جنوب خراسان جنوبی به‌صورت وزش باد شدید تا خیلی شدید با احتمال طوفان گرد و خاک بود و با توجه به ماهیت رگباری بارش‌ها در برخی نقاط نیمه شمالی استان نیز وقوع روان‌آب را در پی داشت.

خراسان جنوبی ۱۱ شهرستان دارد و مرکز شهرستان فردوس در ۲۰۰ کیلومتری شمال بیرجند است