// ۱۰ فروردين ۰۲ ، ۱۴:۰۴
هشدار نارنجی وزش باد و کاهش دما در خراسان جنوبی

اداره کل هواشناسی خراسان جنوبی درباره وزش باد شدید همراه با گرد و خاک همچنین کاهش محسوس دمای هوا در این استان هشدار سطح نارنجی صادر کرد.


به گزارش پایگاه خبری بازتاب خراسان ، رئیس اداره پیش‌بینی و مدیریت بحران مخاطرات وضع هوا اداره کل هواشناسی خراسان جنوبی گفت: با توجه به صدور هشدار سطح نارنجی، وزش باد شدید از عصر فردا به ویژه در غرب و جنوب استان آغاز می‌شود که در شهرستان طبس طوفان گرد و خاک قابل پیش‌بینی است.

جواد نخعی روز پنجشنبه افزود: امروز و فردا شرایط جوی در استان نسبتا آرام و یکنواخت خواهد بود البته برای روز شنبه احتمال رگبار پراکنده برای مناطقی از استان وجود دارد.

وی گفت: دمای هوا تا صبح شنبه روند افزایشی دارد ولی از اوایل هفته آینده تا روز دوشنبه روند تغییرات دما کاهشی است و وقوع یخبندان در استان پیش‌بینی می‌شود.

رئیس اداره پیش‌بینی و مدیریت بحران مخاطرات وضع هوا اداره کل هواشناسی خراسان جنوبی ادامه داد: از روز یکشنبه تا دوشنبه هفته آینده کاهش محسوس دمای هوا تا هشت درجه سانتیگراد پیش‌بینی می‌شود که به دنبال آن سرما و یخبندان برای شهرستان‌های سربیشه و قاینات همچنین نقاط مرتفع شهرستان‌های درمیان، بیرجند، زیرکوه، سرایان و فردوس قابل پیش‌بینی است.

وی بیان کرد: بنابراین لازم است که کشاورزان و دامداران برای جلوگیری از سرمازدگی باغات و اراضی خود اقدامات لازم را انجام دهند.

نخعی گفت: در شبانه‌روز گذشته بندان با بیشینه دمای ۳۰ درجه گرمترین و سربیشه با کمینه دمای سه درجه خنک‌ترین نقطه استان گزارش شد همچنین تغییرات دمایی در مرکز استان بین هفت تا ۲۱ درجه بوده است.

مدیرکل مدیریت بحران استانداری خراسان جنوبی هم از صدور هشدار سطح نارنجی برای کاهش دما در این استان خبر داد و گفت: با کاهش محسوس دما از ۱۱ تا ۱۳ فروردین، یخبندان و سرمازدگی قابل پیش‌بینی است لذا به کارگیری تمهیدات لازم برای پیشگیری از بروز مشکلات و خسارت در حوزه کشاورزی، دام و طیور لازم است.

محمدعلی آخوندی تاکید کرد: مسافران نوروزی با توجه به سرد شدن هوا طی روزهای آتی استفاده از اسکان سرپوشیده را مدنظر قرار دهند و در شرایط جوی نامساعد با احتیاط رانندگی کنند