باغ گلشن طبس به مدیریت واحد نیاز دارد

معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار خراسان‌ جنوبی گفت: وجود سه دستگاه متولی برای مدیریت باغ گلشن، این مجموعه را دچار چالش کرده و شرط اساسی برای حفظ و توسعه باغ گلشن، مدیریت واحد است.

باغ گلشن طبس به مدیریت واحد نیاز دارد

به گزارش خبرگزاری بازتاب خراسان به نقل از روابط عمومی استانداری خراسان جنوبی، علیرضا عباس‌زاده در بازدید از باغ گلشن طبس، ضمن تقدیر از اقدامات صورت گرفته در راستای حفظ، نگهداری و توسعه این باغ تاریخی افزود: برای تعیین مدیریت واحد در این باغ، هرچه سریعتر تصمیم‌گیری شود.

وی گفت: وجود سه دستگاه متولی شامل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی، اوقاف و امور خیریه و شهرداری و این تعدد مدیریت سبب شده موضوع بهسازی و توسعه باغ تاریخی گلشن به حاشیه رانده شود.

معاون استاندار خراسان جنوبی در ادامه و طی بازدید از پروژه بهسازی ورودی باغ، اقدامات شهرداری در زیباسازی سیما و منظر شهری را قابل تحسین خواند.

وی با اشاره به مسافرپذیر بودن طبس و استقبال مردم، مسافران و گردشگران از باغ گلشن، بر توسعه خدمات و فضاسازی شهری تاکید کرد.

عباس‌زاده دستگاه‌های متولی را به همراهی با شهرداری در اجرای پروژه‌های عمرانی مجموعه باغ گلشن مکلف کرد.

در این بازدید که با حضور سرپرست معاونت استانداری و فرمانداری ویژه طبس، شهردار و اعضای شورای اسلامی شهر طبس انجام شد، درباره مسایل و مشکلات پیش روی توسعه باغ گلشن، حفظ و نگهداری آن بحث و تبادل نظر صورت گرفت.

معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار خراسان جنوبی در جلسه بررسی مسائل و مشکلات حوزه‌های شهری و روستایی شهرستان طبس نیز به رهنمودهای رهبر معظم انقلاب در زمینه جهاد تبیین اشاره کرد و گفت: اگر جهاد تبیین حضرت زینب (س) نبود و درخصوص جبهه حق در مقابل باطل این گونه تبلیغ نمی‌کرد، اصل جهاد حضرت امام حسین (ع) در کربلا می‌ماند.

وی با اشاره به اینکه جهاد تبیین برای گروه خاصی تعریف نشده است افزود: در فرمایشات مقام معظم رهبری نیز موضوع جهاد تبیین به افراد یا گروه‌های خاصی محدود نشده است و همه ما مسوولان و نمایندگان مردمی برای جهاد تبیین فراخوانده شده‌ایم.

عباس‌زاده اظهار داشت: برای تحقق این مهم و خنثی‌سازی غوغاسالاری دشمن لازم است که خدمات را بازگو کنیم که اگر در برخی امور تزلزل ایجاد شده، در حقانیت مسیر ما یقین حاصل شود.

وی گفت: همه ما امروز مسئولیم برای آنکه نظر دشمن اتفاق نیفتد، باید خود را به آب و آتش بزنیم و صداقت در کار و تلاش جهادی، بازگشت اعتماد مردم را به همراه دارد.

در این نشست که با حضور مدیرکل دفتر فنی استانداری، سرپرست معاونت استانداری و فرمانداری ویژه طبس، رؤسای شوراهای اسلامی شهر و بخش‌ها، شهرداران، بخشداران و نیز رؤسای ادارات آب و فاضلاب، امور برق، گاز، مخابرات و بهداشت ‌و درمان این شهرستان برگزار شد، مشکلات مطرح شده از سوی نمایندگان مردم، شهرداران و بخشداران مورد بحث و تبادل نظر قرار گرفت و مقرر شد مصوبات جلسه به دستگاه‌های مجری ابلاغ شود.

خراسان جنوبی ۱۱ شهرستان دارد و مرکز شهرستان طبس در ۲۷۰ کیلومتری غرب بیرجند است.