اعتبارات احیا و مرمت قنوات در خراسان جنوبی ۶ برابر شد

رییس سازمان جهاد کشاورزی خراسان جنوبی گفت: اعتبارات مصوب احیا و بازسازی قنوات استان در سال جاری نسبت به اعتبارات مصوب سال گذشته ۶ برابر شده است.

اعتبارات احیا و مرمت قنوات در خراسان جنوبی ۶ برابر شد

به گزارش خبرگزاری بازتاب خراسان مهدی جعفری روز پنجشنبه در جمع خبرنگاران افزود: امسال اعتبار مصوب استان خراسان جنوبی برای احیا و مرمت قنوات ۱۲۳ میلیارد تومان بوده که تاکنون ۶۹ میلیارد تومان تخصیص یافته است.

وی اظهار داشت: ۶ هزار و ۹۸۴ رشته قنات در خراسان جنوبی وجود دارد که همه این قنوات در سامانه تحت وب قنوات کشور ثبت شده است.

رییس سازمان جهاد کشاورزی خراسان جنوبی گفت: طول قنوات استان حدود چهار هزار کیلومتر است که تاکنون هزار و ۱۱۸ کیلومتر مرمت و بازسازی شده است.

وی تصریح کرد: اگر ۱۰۰ درصد اعتبارات مصوب تخصیص پیدا کند، حدود ۱۴۰ کیلومتر دیگر از قنوات استان در سال جاری مرمت و بازسازی خواهد شد.

جعفری با اعلام اینکه ۲ هزار و ۹۰۰ کیلومتر از قنوات این استان نیازمند مرمت است گفت: در مجموع بیش از ۲۵ درصد قنوات خراسان جنوبی تاکنون مرمت و احیا شده است.

وی با اشاره به قنوات سیل‌خورده سال جاری ادامه داد: سه قنات بزرگ روستای گز شهرستان سربیشه، قنوات دادران و وازی گزیک شهرستان درمیان امسال با همکاری بسیج سازندگی استان و مشارکت پررنگ مالکان مرمت و بازسازی شد.

رییس سازمان جهاد کشاورزی خراسان جنوبی گفت: این قنوات با اعتبار ۳۰ میلیارد ریال بازگشایی، بازسازی و مرمت شده و در حال حاضر آبدهی آنها در مجموع ۹۰ لیتر بر ثانیه است.


کد خبر 146